Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Le herou

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Le herou

Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
    Jaja.... en geen flare?

Ik het er wel een paar strepen moeten uithalen vooraan.....maar dat viel eigelijk nog bijzonder goed mee.

Bedankt aan iedereen voor de comments.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Zeer sterke compo!!!
      KNAP

Comment

Haha, Rupselkopke verlaat het water van de zee en trekt de bergen in!
        Mooi belicht, het juiste ogenblik afgewacht en mooi gespeeld met de
        DOF.
        Nu nog een berggeit erop en het wordt "something completely different"!
        ( dan zonder blending waarschijnlijk; alhoewel... misschien toch mogelijk?? )
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

knappe scene, knappe compo, lichtbundels op de juiste plaats

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
            Haha, Rupselkopke verlaat het water van de zee en trekt de bergen in!
            Mooi belicht, het juiste ogenblik afgewacht en mooi gespeeld met de
            DOF.
            Nu nog een berggeit erop en het wordt "something completely different"!
            ( dan zonder blending waarschijnlijk; alhoewel... misschien toch mogelijk?? )
            Ik wilde op aanraden van anderen ook wel eens iets anders fotograferen .Het zijn wel niet echt de bergen.....het zijn een paar rotswanden in de ardennen.
            Berggeiten heb ik er niet gezien.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Prachtige plaat met een enorme hoeveelheid details.

Grt.
              Roevca

Comment

Knap werk
                Groetjes Hendrika

Comment

Deze kan me ook uitermate bekoren!
                  Groetjes,Anita
                  Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
                  tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

Zoals altijd een écht plaatje, goed inderdaad om eens een andere omgeving/context te zien. Mooie compo, de vraag over flare is al beantwoord, voor mij is ie af en ikmoet toegeven dat zonder imiteren ik als ik je naam zie altijd wel wat langer kijk om bij te leren... Knap

Off-topic: ik dacht dat een EFS lens niet of een 1D type gemonteerd kon worden?
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                      ... Off-topic: ik dacht dat een EFS lens niet of een 1D type gemonteerd kon worden?
                      Dan ken je "Handige Peter" nog niet!
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                        Zoals altijd een écht plaatje, goed inderdaad om eens een andere omgeving/context te zien. Mooie compo, de vraag over flare is al beantwoord, voor mij is ie af en ikmoet toegeven dat zonder imiteren ik als ik je naam zie altijd wel wat langer kijk om bij te leren... Knap

Off-topic: ik dacht dat een EFS lens niet of een 1D type gemonteerd kon worden?
                        Bedankt voor je reactie.

Jos heeft het antwoord reeds opgezocht.

Er zijn wel wat nadelen die je mee in de overweging moet nemen als je een efs op een aps-h (1D) wil gebruiken.
                        Gelijk welke filter (slim of normaal)je voor de lens gebruikt op 12mm heb je last van donkere hoeken. Pas vanaf 14mm en meer kan je filters gebruiken zonder dit nadeel. De reden waarom ik de efs lens aangepast heb is omdat er weinig goeie alternatieven zijn om veel breedhoek te halen op een 1D en omdat ik deze lens reeds liggen had. Op full frames raad ik deze lens niet aan omdat daar zelfs een groot stuk van de foto donker zal zijn(wegens beeldcirkel te klein). Voor fullframes zijn er heel wat betere oplossingen( ef 17-40 ,ef 16-35 enz).

Comment

Working...
                        X