Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
de compo,s zijn mooi, maar vind bij allen dat er toch tè veel donkere/zwarte gedeelte in de opnamen zitten.
bij de eerste: bomen iets links van het midden.
bij de tweede: linksonder en het rechtergedeelte.
bij de derde: zie de bomen.
vind dat gewoon jammer van die mooie plaatjes.
grt,bouk.
1.
Kwam die zo uit je camera?
Enorm verzadigde kleuren.
2.
Zeer donkere vlek rechts onderaan.
Vignettering of iets anders?
3 Ziet er het best uit.
Dank je voor de feedback. Inderdaad soms moeilijk met heel fel licht gemengd met erg donkere schaduwen. Volgende keer moet ik waarschijnlijk verschillende opnames met verschillende belichting samenvoegen, maar daarin heb ik nog veel te leren.
Wat betreft je vraag over 1: enige bewerking op de 3 foto's is levels en curves en wat sensorvlekjes wegklonen. Heb wel polarisatiefilter gebruikt
Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com
prachtige compos en kleuren , hier heb ik nog men eerste forellen gepakt met de vlieghengel
xiebu
"Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
*BD1033BE*
Comment