Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meijendel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meijendel

Ik was de Meijendel route van de NS aan het wandelen, en tegelijk mijn nieuwe grijsverloopfilter aan het uitproberen. Ik zag ineens dit beeld, en schoot deze foto direct uit de hand, waar en hoe ik toen stond. Ik werd geboeid door hoe de houten relingen voor me uit liepen, het duinlandschap in duikend. Dankzij het filter is de wolkenlucht ook wel redelijk uit de verf gekomen, zonder veel bewerking achteraf.

Lokatie: Duinen bij Meijendel (Tussen Den Haag en Wassenaar)

Camera: FUJIFILM
    Model: FinePix S9600
    ISO: 80
    Belichting: 1/60 sec
    Diafragma: f/5.6 (shutter priority)
    Brandpuntsafstand: 6.2mm
    Filter: UV+Cokin P121S

Update:
    Uitsnede om het pad uit het midden te krijgen en de vreemde schaduwen linksonder kwijt te raken (bedankt Hendrika):
    Last edited by JeroenL; 4 februari 2008, 21:09. Reden: crop naar aanleiding van reactie
    Fuji S9600 + Fujinon 6.2-66.7mm F1/2.8-4.9 + Cokin P121S&F + lin Pola F. + Metz32CT3 + 8GB CF + lensdop + schoudertas + USB kabel

Re: Meijendel

Zag deze eerst ook niet, nu wel dus.
    Mooi , maar ik had er wat meer van het wandelpad op geplaatst, rechts in de benedenhoek.
    Groetjes Hendrika

Comment

oke nu zie ik de foto
      mooi plaatje
      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
      *BD1034BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
        Zag deze eerst ook niet, nu wel dus.
        Mooi , maar ik had er wat meer van het wandelpad op geplaatst, rechts in de benedenhoek.
        Oja, beetje naar rechts gedraaid is een idee. Dan was het pad ook niet zo precies in het midden uitgekomen en is het wellicht meer in evenwicht. Alleen had ik dan wat minder lucht gehad en was de boom misschien gaan overheersen aan de bovenkant.

Een stuk links afsnijden tot een vierkante foto zou ook kunnen. Dan ben ik gelijk een gedeelte van die rare schaduwen linksonder kwijt. Die storen mij eigenlijk een beetje.
        Last edited by JeroenL; 3 februari 2008, 14:46.
        Fuji S9600 + Fujinon 6.2-66.7mm F1/2.8-4.9 + Cokin P121S&F + lin Pola F. + Metz32CT3 + 8GB CF + lensdop + schoudertas + USB kabel

Comment

Foto is nu zichtbaar dus alle commentaar daar over maar even verwijderd.
          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
          Canon eos 7D Mijn site

Comment

Het pad neemt je oog mee doorheen de foto. Mooi.
            SITE: http://www.xraypictures.be
            FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Ik vind hem mooier
              Groetjes Hendrika

Comment

Mooie plaat met de diepte die er in zit
                Mvg Tim

Comment

Zeer mooie compo en heel zachte kleuren

xiebu
                  "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                  *BD1033BE*

Comment

Mooi gedaan, knappe compo
                    Mvg, Digidan.
                    BD0844BE
                    website.

Comment

Het pad en de houten leuning nemen je mooi mee door de foto naar het landschap op de achtergrond. Een klein nadeel aan een grijsverloop filter hier is hier duidelijk zichtbaar in de rechtse bovenhoek.....de wolken zijn mooi doortekend en mooi blauw maar ook de boomtop is erg donker geworden. Links is de lucht nog bleker.....misschien door het filter lichtjes naar links te draaien (kantelen) had de boomtop wat meer licht gekregen en de linkerkant iets donkerder geweest.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Een zeer mooie foto, mooie compo en diepte, mooie lucht, ik krijg zo zin om over dat hek te kruipen...
                        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                        Grtjs, Jacky

Comment

Mooi! die kan meteen aan de muur.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Working...
                          X