Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
hangt een beetje af van het resultaat wat je zelf voor ogen had. Je kan HDR heel bescheiden en haast onzichtbaar gebruiken om de schaduwpartijen wat op te lichten ...of je kan het effect overdrijven wat soms ook een te smaken resultaat kan geven. In dit geval is mijn pers.mening dat het een beetje te is. Het contrast is onnatuurlijk hoog.....maar dit is enkel mijn opinie, anderen kunnen dit wel goed vinden.
Ik vind deze ook heel overdreven. Maar goed, 't is een leerproces, en je moet ergens beginnen natuurlijk. In dit geval zou ik zeggen: je schuivertjes naar beneden trekken.
HDR geslaagd maar probeer niet te overdrijven van die light smoothing want die witte gloed juist boven de bomen komt wat onnatuurlijk over tenzij je bewust voor dat "overdreven" hdr effect wilt gaan.
de hdr is veeel te hard waardoor uw beeld veel te rommelig wordt, er wordt op alles en niets aandacht gevestigd.
En dat is spijtig want het is percies een mooie locatie
Comment