Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omgewaaid?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• omgewaaid?

hier nog een prentje van zondag ergens aan de zoete waters
    vond dit plaatje wel iets hebben da stuk hout (met die schaduw aan de linkerzijde)
    mvg wanka tanka

Last edited by wanka tanka; 10 januari 2008, 17:43.
    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

Re: omgewaait?

Omgewaaid ...

Verder helemaal niet showcasewaardig
    Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
    scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

Comment

oei typefout tis OMGEWAAID
      Last edited by wanka tanka; 10 januari 2008, 17:42.
      *BD1034BE

Comment

Re: omgewaait? met een d

Veel te rommelig naar mijn gevoel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven D Bekijk bericht
          Verder helemaal niet showcasewaardig
          Volgens de forumregels mag de poster zelf weten in welk forumonderdeel hij zijn foto's plaatst, maar hier blijkt weer eens dat er nog mensen zijn die liever maar alles in showcase plaatsen en dat is gewoon jammer.
          Ik ga dus met Steven D. mee en een beetje zelfdiscipline zou al veel oplossen.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Euhhh .... ja, veel kunt ge daar niet van zeggen hé.
            Foto spreek mij zelfs helemaal niet aan.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

De dikke boomstam rechts is wat prominent in het beeld. Ook wat overscherpt in de resizing.

Maar om te reageren op de reactie met betrekking tot het plaatsen in showcase, kan ik alle begrip opbrengen voor de keuze van wanka tanka. Ik heb ook al aan "den lijve" ondervonden dat posten in het onderdeel fotobeoordeling weinig of geen respons oplevert. Ze worden wel gelezen maar de reacties zijn bedroevend laag, laat staan dat 'relevante tips' gegeven worden, zoals de forumregels voorschrijven. Toen de structuur van het forum onlangs gewijzigd werd, hoopte en verwachtte ik, samen met vele anderen wellicht, dat het discussieforum van weleer, pijlsnel zijn beoogde doel zou bereiken of benaderen. Ik constateer echter dat het percentage (kijken versus reageren) nog gedaald is en zodoende aan zijn doel voorbijgaat.
              De spelregels schrijven tevens voor dat showcase bij voorkeur voorbehouden is voor de fotograaf met een zekere ervaring en kennis. Dit is duidelijk, maar dan mag, meen ik althans, verwacht worden dat deze betreffende fotograaf ook reactie geeft aan de amateur die wenst zijn of haar kennis wat op te schroeven.

Het weze duidelijk dat dit geen kritiek is op de organisatoren van het forum, noch op de betere fotograaf, en evenmin op de beginnende amateur (waar ik thuishoor) maar het moet mij toch even van het hart dat het soms een moeilijke keuze is om te beslissen waar een foto geplaatst wordt en dat harde reacties in de zin van "dit is niet showcasewaardig" toch wat mogen genuanceerd worden en uitnodigen tot zinvolle commentaar.
              Last edited by Odul Reilouc; 11 januari 2008, 05:45. Reden: spelfoutje
              gegroet, Ludo

Comment

Re: omgewaaid?

Ach, en bovendien krijgen WT en andere posters soms met foto's van hetzelfde niveau complimentjes die ook bij zijn haar getrokken zijn. Het zal daarom voor sommigen niet eenvoudig zijn om zelf conclusies te kunnen trekken met betrekking tot al dan niet posten in showcase.
                Misschien kunnen al die mensen die het altijd over de scherpte hebben eens schrijven dat de foto héél scherp is, want dat is ze toch.
                Die schaduw links is inderdaad wat bevreemdend omdat ze van de andere stam komt. Mijn oog wordt ook getrokken naar de achterste rij bomen die wel iets mysterieus hebben. Het is geen woaw! foto maar ik heb al erger gezien.

Comment

bedankt voor de verschillende reacties
                  aan de eerste 2 reactie's heb ik ni veel
                  en ja ik had deze beter in beoordeling gepost maar ja niemand is perfeckt (en ik zal blijven oefenen)
                  toch bedankt allen voor de reacties
                  mvg
                  Last edited by wanka tanka; 11 januari 2008, 06:55.
                  *BD1034BE

Comment

Die schaduw waar je op wijst zou zomaar iemand kunnen zijn. Ik dacht zelfs de fotograaf, maar met de richting van het licht is dat niet mogelijk.
                    Of die boom omgewaaid is of niet, hij ligt er al een hele tijd. Het idee is goed (diagonaal vanuit de linkerhoek, de horizontale uitstekende tak op de voorgrond. De boom die voorkomt dat je de foto 'uitkijkt', maar het geheel mist iets dat het boven de rest verheft. Ik denk dat deze compositie niet voor deze foto werkt.
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                    X