Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plejaden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Plejaden

De plejaden M45
    De rangschikking van de sterren doet aan direct denken een de grote beer.
    De blauwachtige reflectienevel, die men vaak op de foto's van de plejaden ziet, is visueel jammer genoeg enorm moeilijk vast te leggen. Zelfs ervaren waarnemers hebben diervoor zeer goede omstandigheden nodig en enorm goede telescopen. En dit plaatje is niet eens met mijn telescoop genomen.
    Wat ben ik blij dat ik hier dan toch al een beetje van de blauwe reflectienevel rond de sterren zie

Plejaden op 200mm
    250 afbeeldingen van 1sec + 30 dark frames leverde mij dit op
    Digi-Steve

Re: Plejaden

Hey juppekes

Mooie weergave

Je hebt hetzelfde gedaan als ik gisterenavond

Ik heb 2 uur buiten gestaan om van die opnames te maken, waaronder ook de pleiaden

Ik heb ook gezocht achter die komeet tutle maar niet gevonden

Vanochtend om 5u opgestaan om te kijken naar de bootiden ook zonder resultaat, het was bewolkt

Zal vanavond eens zien als ik van mijn fotokes iets deftig kan presenteren
    Bootjes

Comment

Ik ga het deze avond ook weer proberen. Ik heb hier bij mij in straat nog eens de straat verlichting aan en da's dan niet simpel om zo'n dingen vast te leggen. Zeker niet om de reflectienevel van de plejaden te zien. Maar ik vond hem wel geslaag omdat je toch al de blauwe gloed rond de sterren ziet. Maar het is niet makkelijk.
      Deze avond (als het weer het toe laat) gaan we ons eens riskeren aan orion en dan zien we wel. Ik blijf het leuk vinden. Hoe fascinerend ons heelal eigenlijk is. Zoveel geheimen nog verborgen. Misschien beter zo voordat de mens alles gaat vernielen. Laat mij maar rustig van deze pracht genieten hier met mijn 2 voetjes op de begane grond.
      Last edited by Digi-Steve; 3 januari 2008, 09:40.
      Digi-Steve

Comment

mooi in beeld gebracht
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

Comment

prachtig ! je ziet echt duidelijk de sterren van de pleaden !

Comment

Thnx sterrenvrienden lol

Denk dat zulke foto's niet echt in de smaak vallen. Het is dan ook niet alledaags he. Ach ja zolang we er zelf fun aan hebben is't goed he
            Digi-Steve

Comment

Ziet er goed uit.
              Ik heb onlangs ook een poging gewaagd: http://flickr.com/photos/nandoonline/2111596826
              Deze is vanuit mijn tuin, midden in de stad.

Het blijkt dat die blauwe reflectienevels pas bij langere belichtingstijden echt zichtbaar worden (zeker meer dan 15 minuten). Maar de lichtvervuiling speelt daarbij altijd parten.

Ik ben bang dat de Quadrantids meteoren (met vanavond laat het maximum) verscholen zullen blijven achter een dik wolkendek
              Helaas
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
              X