Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Romantiek op de oever

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Romantiek op de oever

Ben eens op stap gegaan in het Provinciaal Domein Puyenbroeck hier te Wachtebeke, om eens te oefenen met mijn nieuw toestel. Hier ziet u enkele resultaten. Persoonlijk ben ik toch tevreden, maar de mening van de meer ervaren fotografen is altijd welkom :-)

Romantiek op de oever

Vind ik zelf wel een mooie foto, alleen jammer dat het koppeltje er niet helemaal scherp op staat :-(

Zich op Glad ijs begeven

Heb er zo een reeks genomen van het koppeltje, maar deze vond ik persoonlijk de beste.

Rustplaats

En, wat vinden jullie ervan ?

Groeten,

Stefaan
    Langs Vlaamse Wegen een gratis Video Podcast voor Wandel Liefhebbers.
    iTutor PodCast Mac Video Tutorials voor de Vlaamse Mac gebruiker.

Re: Romantiek op de oever

Helaas is geen enkele foto echt scherp.
    En de kleuren konden volgens mij ook beter.
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

de eerste is het mooiste van compo
      maar mis heel wat scherpte
      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
      *BD1034BE

Comment

ga voor de tweede opname, zou wel de bossage eraf halen, alleen de beesten en het ijs.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou eerst even flink oefenen met de nieuwe camera. Er mist nog al wat scherpte (om te beginnen) in alle foto's, dat moet zondermeer veel beter kunnen.

gewoon blijven proberen is het advies.

Grt.
          Roevca

Comment

Hallo,

Dat van die schepte had ik inderdaad zelf ook al gezien. Dat ligt volkomen aan mij natuurlijk. Ik had inderdaad beter wat meer geoeffend met het nieuwe toestel. De landschappen waren echter iets te verleidelijk.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar misschien is de conversie naar JPEG en dan nog in een kleiner formaat ook wel een beetje de oorzaak. Ik heb de indruk dat de originelen wel scherper zijn (vooral van die twee dieren op het ijs). Bij de eerste lag mijn focus punt echter totaal verkeerd, en tegen de tijd dat ik het had gecorrigeerd was het koppeltje op de oever reeds verdwenen. Qua compositie vond ik die foto wel in orde, maar zoals ik reeds zelf zei had de focus beter op de twee dieren gelegen i.p.v. in het centrum van de foto.

Alvast bedankt voor de constructieve input. Ik zal er dus blijven aan werken.

Stefaan
            Langs Vlaamse Wegen een gratis Video Podcast voor Wandel Liefhebbers.
            iTutor PodCast Mac Video Tutorials voor de Vlaamse Mac gebruiker.

Comment

Working...
            X