Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Bouk,
Ik had het bloemetje in de ene hand terwijl ik in de andere hand mijn camera had. De afstand van het bloemetje tot de camera was dan ook relatief klein ... iets van een 40 cm denk ik ... waardoor de DOF ook serieus naar beneden gaat. Zoals je ziet heb ik hier al een diafragma van f13 . Moest ik dit nog meer dichtgeknepen hebben, dan kwam mijn sluitertijd in gevarengebied .
Bouk,
Ik had het bloemetje in de ene hand terwijl ik in de andere hand mijn camera had. De afstand van het bloemetje tot de camera was dan ook relatief klein ... iets van een 40 cm denk ik ... waardoor de DOF ook serieus naar beneden gaat. Zoals je ziet heb ik hier al een diafragma van f13 . Moest ik dit nog meer dichtgeknepen hebben, dan kwam mijn sluitertijd in gevarengebied .
Grt,
JanMetDePet
aha ik begrijp het hoor, maar wist dus niet dat je de bloem in de hand had.
daarom mijn opmerking, dat ie met de gebruikte instelling normaal toch scherper zou moeten zijn.
grt,bouk.
Comment