Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Foto 1 zie je een klein stukje van de verlichtingspaal en da's wel een beetje jammer, verder vindt ik de foto's bijzonder geslaagd.
Mijn favoriet is foto 2
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
De eerste en de laatste hebben een zeer mooie comp.
Toch is er hier nog veel meer uit te halen.
De ZW omzetting geeft een beetje een grijs beeld.
Kijk eens bij de histogrammen en je ziet dat de helft van de rechterkant (hoge lichten) geheel vlak is. Schuif die level maar eens naar links, je zal dan zien zien dat je foto's echt beter worden.
Persoonlijke smaken verschillen nu eenmaal en dat is ook maar goed ook.
mvgr
antoine200
Heel knappe compositie's, mooi weergegeven.
Over de contrasten en grijswaarden valt net zo te twisten als over smaken, dat is persoonlijk.
Als jij bij deze waarden het gevoel weergeeft van hoe jij het zag toen je de foto nam is het goed.
De eerste en de laatste hebben een zeer mooie comp.
Toch is er hier nog veel meer uit te halen.
De ZW omzetting geeft een beetje een grijs beeld.
Kijk eens bij de histogrammen en je ziet dat de helft van de rechterkant (hoge lichten) geheel vlak is. Schuif die level maar eens naar links, je zal dan zien zien dat je foto's echt beter worden.
Persoonlijke smaken verschillen nu eenmaal en dat is ook maar goed ook.
mvgr
antoine200
Ik moet mij even excuseren voor bovenstaande reactie.
Daar ik grotendeels op fotodiscussie actief ben, daar verwacht men juist een eerlijk en gemotiveerd commentaar, heb ik hier in mijn onschuld op dezelfde wijze commentaar geleverd.
Nogmaals Sorry, zal het niet meer doen.
mvgr
antoine200
Ik moet mij even excuseren voor bovenstaande reactie.
Daar ik grotendeels op fotodiscussie actief ben, daar verwacht men juist een eerlijk en gemotiveerd commentaar, heb ik hier in mijn onschuld op dezelfde wijze commentaar geleverd.
Nogmaals Sorry, zal het niet meer doen.
mvgr
antoine200
Antoine, bedankt voor je commentaar. Ik apprecieer dit echt.
Bij het bewerken van de foto's heb ik reeds naar histogram gekeken en bewust gekozen voor de grauwe sfeer. Qua helderheid is er zeker nog heel wat mogelijk, zonder naar overbelichting te neigen..
Ziezo: had het zelf nog niet opgemerkt die lantaarnpaal.
Ik heb geprobeerd die lantaarn zorgvuldig weg te werken..
Alvast bedankt voor de commentaar..
grtz
Hij was al bijzonder mooi maar nu is em prachtig!
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment