Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoge venen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoge venen.

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Aan de Baraque Michel. Tussen Eupen en Malmedy. Als je van Eupen richting Malmedy rijd ligt de ingang op de rechterkant juist naast een stenen kapel. Er is een ruime parking zowel links als rechts naast de weg aan het Café(Restaurant ). Het houten wandelpad vertrekt net achter de kapel. De foto is gemaakt op ongeveer een 500 meter van het begin van deze houten weg. De coordinaten voor de parking; 50° 31' 7.66" N 6° 3' 46,73" O
    Dank u

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
    I.... Ik maak daarom, in gevallen als deze, gebruik van meerdere belichtingen, die ik later in PS samenvoeg en met maskers tot een totaalplaatje bewerk. ..... Met maskers vind ik het resultaat altijd mooier worden. Dat is dus de manier die ik zou nemen, bij het maken van een foto als deze.
    Akkoord, met PS kan je mooie en creatieve dingen verwezenlijken. Maar voor mij geeft het bereiken van dit mooie resultaat een grotere voldoening wanneer het zo uit de camera komt en er nadien enkel nog de standaard nabewerkingen moeten gebeuren en NIET dat je nadien nog uren bezig bent in PS om een toonbare foto te maken. Ik denk dat er weinigen hier zijn die bovenstaand resultaat zullen bekomen zonder dat hocus-pocus gedoe in PS?
    Last edited by Geert_B; 20 december 2007, 14:50.
    BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht

Akkoord, met PS kan je mooie en creatieve dingen verwezenlijken. Maar voor mij is geeft het bereiken van dit mooie resultaat een grotere voldoening wanneer het zo uit de camera komt en er nadien enkel nog de standaard nabewerkingen moeten gebeuren en NIET dat je nadien nog uren bezig bent in PS om een toonbare foto te maken. Ik denk dat er weinigen hier zijn die bovenstaand resultaat zullen bekomen zonder dat hocus-pocus gedien in PS?
      Je moet nu niet denken dat ik uren aan een foto werk. Meestal is mijn nabewerking hoogstens een kwartier en soms, heel soms een half uurtje. Het is voor mij "digitaal ontwikkelen" van mijn RAW 'negatieven'. Dat deden we vroeger ook... of niet, als we ze naar de ontwikkelcentrale stuurden. Dat is wat anders dan foto's echt manipuleren. Met andere woorden, soms is het wenselijk om er wat tijd in te steken om de foto boven de rest te laten uitsteken. Fine art noemen we dit; en dit werk van Rupselkopke is voor mij dus ook Fine Art.
      Maar, je hebt gelijk als je zegt dat het echt werk in het veld gebeurd.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

Comment

Een sterke plaat en zéér toepasselijk voor deze feestperiode.
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
        X