Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
En vandaag was het zo ver, m'n tweede crash tijdens m'n luchtfotografie cariëre. Terug naar Nieuwpoort afgezakt, maar de wind was vandaag heel wat turbulenter dan gisteren. Alles ging goed tot op een bepaalde hoogte. Opeens kwam er zo een hevige wind op dat de vlieger compleet buiten controle kwam. Opeens brak één van de stokken en de vlieger kwam tollend om z'n as naar beneden. De camera begon ook rond de lijn wilde pirouettes te draaien. Ik kan je verzekeren dat het een heel appart gevoel heeft om zo je camera van 50 meter hoogte naar beneden te zien duikelen. Het was vlak naast de vaarheul, tussen de twee staketsels.
Terwijl de vlieger naar beneden tolde heb ik de lijn snel aan de kant getrokken zodat de camera boven de duinen met hoog helmgras kwam. Met veel geluk is de camera hier in terecht gekomen en werd de val gebroken door het hoge gras. En wonder boven wonder geen schade. Voor de vlieger liep het minder goed af. Die viel juist naast de vaarheul op de harde beton. Maar ook hier viel de schade bij alle geluk nog mee.
Dan heb ik m'n kleinste matrasvlieger maar opgestoken en de camera met knikkende knieën weer de lucht in getrokken. Deze keer ging de shoot zonder verdere ongelukken. Foto's volgen morgen.
Comment