Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
mooie plaat, en voorstel tot titel:
"Ochtendzon bundelt haar eerste krachten en poogt, door de stilaan afgevallen bladeren, haar frisse stralen te priemen".
Neen, titel is te lang, hou de jouwe maar , groeten, odul
Bedankt voor alle positieve reacties! Ik zit zelf een beetje gewrongen met de belichting. De foto is 1 stop onderbelicht omdat anders een groot deel van de lucht uitgebrand zou zijn. De voorgrond heb ik lichter gemaakt door de schaduwen op te lichten. Maar ik blijf een beetje het gevoel hebben dat de foto te donker is (het blijft natuurlijk wel vroeg in de ochtend)..
Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen
Bedankt voor alle positieve reacties! Ik zit zelf een beetje gewrongen met de belichting. De foto is 1 stop onderbelicht omdat anders een groot deel van de lucht uitgebrand zou zijn. De voorgrond heb ik lichter gemaakt door de schaduwen op te lichten. Maar ik blijf een beetje het gevoel hebben dat de foto te donker is (het blijft natuurlijk wel vroeg in de ochtend)..
denk als je de voorgrond meer oplicht, het ten koste van de sfeer gaat.
grt,bouk.
Te donker is de opname zeer zeker niet. Het wringen met de belichting is wel te begrijpen; het dynamische bereik van deze opname is groter dan wat de camera aankan. Door de voorgrond lichter te maken heb je een goed compromis gevonden. Al met al een goede post-processing en zo te horen een doordacht gebruik van de belichtingsmogelijkheden.
Klasse
Comment