Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor alle duidelijkheid: dit is een bewerkte foto :-D
Vreselijk veel bewerkingen in Photoshop. Hopelijk valt het bij jullie in de smaak.
Groeten, Peter.
Detoureren van bomen is niet één van de gemakkelijkste dinge en dat zie je ook in deze foto. Het idee is zeker leuk, maar het resultaat is niet wat gehoopthaf te zien. De onderkant van de foto (voorgrond dus) staat nog te los van de achtergrond. Komt onder andere door de detourage, alsook door verschil in sfeer en kleur (vb van het water). Is de voorgrond wellicht een opname van overdag?
Groeten,
Jurgen
zeer verdienstelijke poging, de aurora zelf is nagenoeg niet van echt te onderscheiden .
Echter : de combinatie met de omgeving laat je door de mand vallen , ik bedoel : de loofbomen die in blad staan en de lisdodden op de voorgrond zie je niet op die plaatsen waar op dat moment van het jaar zo'n spectaculaire aurora voorkomt. Deze zone is een cirkel met het middelpunt door de geomagnetische pool en loopt door IJsland, Zuid-Groenland, Alaska en Noord-Canada, Noord-Scandinavië, Noord-Siberië.
Met een andere omgeving en wat minder sterren was ik er zeker ingetuind, puik werk, proficiat
Voor zover ik zie, is de lucht van een echte aurora borealis. De sterren zijn dan ook normaal, want komen van de oorspronkelijke foto.
Wat mij het meeste stoort is de contouring van de bomen.. veel te scherpe omlijning tussen de bomen en de foto van de aurora borealis.. wat kan helpen is te weten dat de kleuren van de aurora borealis doorlopen achter de bomen en dat dat dus een ander kleurbereik aldaar zou moeten geven.
Ziet er op het eerste oog goed uit, maar zoals al opgemerkt is de overgang naar de lucht veel te scherp. Daarmee val je door de mand. Je kunt dat nog heel wat verbeteren door wat nauwkeuriger met je masker aan de slag te gaan.
Ik vind het wel een mooie hoor.
Comment