Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik zie er Brussel niet in, alleen een hijskraan met een opkomende zon?
Links Astra-toren , rechts Madou-toren in de stijgers als ik je daarmee kan helpen.
Foto genomen vanop dak Financiën-toren. als je daar staat kan je natuurlijk niet kiezen waar de zon opkomt => simpelweg het oosten.
Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1
Ik zie er Brussel niet in, alleen een hijskraan met een opkomende zon?
Links Astra-toren , rechts Madou-toren in de stijgers als ik je daarmee kan helpen.
Foto genomen vanop dak Financiën-toren. als je daar staat kan je natuurlijk niet kiezen waar de zon opkomt => simpelweg het oosten.
Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1
Jammer van de boord in het origineel. Die moet je er inderdaad afcroppen en daardoor vind ik de onderkant wat krap worden. Niettemin een geslaagde opname hoor.
Ik zat ook op de onderkant van de foto te wachten. Ik denk dat met een ND gradje en een langere sluitertijd er meer detail aan de onderkant zou zijn en dan zou het "stadszicht bij zonsopgang" er veel beter uitkomen.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk - en in alle eerlijkheid: weet niet of ik een beter resultaat zou hebben... vind het alleen geen showcase
Ik denk dat met een ND gradje en een langere sluitertijd er meer detail aan de onderkant zou zijn en dan zou het "stadszicht bij zonsopgang" er veel beter uitkomen.
Wat is een ND gradje?
ps : Foto is al een paar jaartjes oud (Madou-toren staat al een tijdje niet meer in de steigers) en genomen met canon powershot G5. Ik weet niet wat een ND gradje is en weet dus ook niet of ik het op dit toestel kon...
Neutral Density Graduated Filter: deze filter zijn voor de helft gewoon klaar (doorzichtig), voor de helft neutraal grijs gekleurd; dwz dat het doorgelaten licht op dit stuk verminderd wordt maar zonder de kleur te veranderen. Ze worden gebruikt om grote verschillen in lichtinval te corrigeren. Bij een Grad (graduated) is dat zo voor een gedeelte van de foto (in jouw voorbeeld had dat voor het bovenste deel kunnen gebruikt worden, met een langere sluitertijd voor gevolg en dus meer detail in he onderste stuk).
Comment