Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Time Trails

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Time Trails

Wow, schitterend.
    Ik hou echt van dit soort platen, maar heb er bijna nog nooit me geëxperimenteerd.
    Ik ben al blij als je de sterren kan zien op een foto. Hier bij ons zit je dan ook met verschrikkelijk veel luchtvervuiling (ik woon op 10 km van Brussel).
    En het geduld ervoor zou ik ook niet echt hebben.

Chapeau.
    Flickr! :: Blog
    Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Ken hier helemaal niets van,maar vind de tweede toch een mooie plaat!
      Groetjes,Anita
      Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
      tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

Dit is fotografie van de bovenste plank.
        Ook de manier van presentatie én de daarbij horende duidelijke uitleg, is subliem.
        Vermoedelijk is dit genre je passie, zo te merken aan je (overigens mooie) site!
        Mijn hoed af, zeer knap werk!

Op professioneel gebied zag ik al veel zulke prenten, maar jouw niveau moet hier absoluut niet voor onderdoen.

mvg,

Roland
        Last edited by Roland Cuypers; 6 november 2007, 18:56.

Comment

Erg mooi!
          Last edited by Willem.; 6 november 2007, 19:37. Reden: Startrails gevonden.
          Ik ben er klaar mee.

Comment

WAW! Als amateur astronoom kom ik nu zowat klaar!!!
            Opsturen die handel naar Sky & Telescope en Astronomy!!! Get your work published!!!!!!!!
            www.olivierdutre.com
            Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Kentari, knap werk dat ik hier gezien heb.
              SCHITTEREND
              Bedankt voor de extra-toelichting.
              (Bijgeleerd vandaag!)
              BD0910BE

Comment

Hartelijk bedankt voor je reactie. Nu weet ik wat ik de vorige keer misdeed. Merci!
                ----
                http://www.wispr.be

Comment

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
                  Prachtige beelden!!
                  Het lijkt logisch dat de sterren een cirkel beschrijven, in het laatste beeld lijkt het echter dat de sterren twee elkaar rakende cirkels beschrijven...
                  Lensvervorming of een ander fenomeen?

Smt.
                  De sterren beschrijven inderdaad allemaal een cirkel. In het noordelijk halfrond staat de noordelijke hemelpool (dicht bij de poolster) centraal en in het zuidelijk halfrond de zuidelijke hemelpool. Al de beschreven cirkels op de hemelsfeer zijn dan ook concentrisch (rond de aardas).

In de laatste foto stond de camera echter gericht op de hemelequator. Intuitief verwacht je dan misschien dat de stersporen parallel zouden lopen. Echter bij de projectie van de boloppervlak (de hemel) op een vlak (de sensor), moet je een 3D oppervlak naar een 2D oppervlak transformeren. De meeste (niet fish-eye) lenzen doen dit met via de rectilinaire projectie (ook gnomonische projectie). Die zorgt dat rechte lijnen op rechte lijnen afgebeeld worden (horizon, gebouwen, het satelliet spoor), maar geeft dan andere vervormingen.

Hopelijk verduidelijkt dit de foto beetje.

Koen
                  Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
                  http://www.koenvangorp.be

Comment

Working...
                  X