Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dode Boom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dode Boom

Loop ik van de week op een nacht, zo om een uur of vijf, half zes (kon niet slapen) wat rond in een nabijgelegen bos waar ik een dode boom wist liggen. Ik ben verliefd op die dingen en dacht, ik neem even een fotootje. Er was echter nergens licht te bespeuren en dus moest ik het zo'n beetje 'op de tast' doen en daarbij nog opletten dat ik met mijn dwaze botten niet in het water sukkelde.

Heb er een Orton overheen gegoten (is momenteel m'n verslaving maar wees gerust, komt wel goed, gaat wel weer over) en dit is er uit gekomen.

Vinden jullie het iets hebben?

ciao, gauloise

Re: Dode Boom

wat een orton is weet ik niet, maar ik vind de foto zeker wel wat hebben... Had van mij wel iets grotere gemogen en wat minder kader...

apart!

Comment

laat die verslaving van jou nog maar een beetje duren, het levert heel aparte beelden en wat variatie kan nooit kwaad, groeten, odul
      gegroet, Ludo

Comment

Ik vind het kader wat groot en de foto zelf te klein om goed te kunnen beoordelen.
        Ik denk dat je verscherpingslaag wat te hard staat waardoor je wat artefacten krijgt.
        SITE: http://www.xraypictures.be
        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Het heeft wel iets, om zo in het donker wat fotos te maken van dode bomen.
          Maar eerlijk, ben je echt in het donker (zonder pitslamp) naar daar gegaan.

Zot gedacht lijkt me

Ik treed mijn voorgangers bij wat het kader betreft, de artefacten en het formaat.

Comment

Helaas zou ik niet weten hoe aan zulke opname s'nachts te beginnen...
            Hier werd alleszins een aardig plaatje gemaakt; met speciale kleuren.
            Ach ja, in het donker...
            Mooi

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Het heeft wel iets, om zo in het donker wat fotos te maken van dode bomen.
              Maar eerlijk, ben je echt in het donker (zonder pitslamp) naar daar gegaan.

Zot gedacht lijkt me

Ik treed mijn voorgangers bij wat het kader betreft, de artefacten en het formaat.
              Yep, helemaal alleen, in het holst van de nacht zonder pitslamp of wat dan ook. Zot gedacht? Da's nog niks jongen, soms doe ik nog veel gekker dingen alleen zeg ik dat niet graag luidop, je weet immers nooit wie er mee leest....

Anyway, toch bedankt allemaal voor de positieve reacties!

ciao!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                wat een orton is weet ik niet, maar ik vind de foto zeker wel wat hebben... Had van mij wel iets grotere gemogen en wat minder kader...

apart!
                Orton is gewoon een soort van 'blurry filter', wel mooi vind ik zelf al werkt het niet altijd. En wat dat kader betreft. Ben opnieuw in mijn 'kaderperiode' beland, die is een tijd weggeweest maar nu even terug. Groot is het wel maar de boom wordt daardoor nog fragieler....

Comment

als ik eerlijk ben....vind ik het verhaal beter dan de opname, kan me nl bij het verhaal wat voorstellen, bij de opname niet.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    als ik eerlijk ben....vind ik het verhaal beter dan de opname, kan me nl bij het verhaal wat voorstellen, bij de opname niet.
                    grt,bouk.
                    Hier moet ik toch bijtreden. Het is een verhaal dat me trekt, de wil om er ongeacht het tijdstip opuit te trekken. Het orton zie ik hier niet (btw is meer dan alleen een blurry filter) en het kader laat de foto helemaal in het niet vallen: meer wit dan wat anders.
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      grt,bouk.
                      Dat doet me deugd bouk want ik kan heel goed verhalen vertellen! Maar misschien kan je mij ook vertellen waarom je de opname minder geslaagd vindt? Altijd leuk om van een natuurkenner zijn mening te horen nietwaar.

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                      Hier moet ik toch bijtreden. Het is een verhaal dat me trekt, de wil om er ongeacht het tijdstip opuit te trekken. Het orton zie ik hier niet (btw is meer dan alleen een blurry filter) en het kader laat de foto helemaal in het niet vallen: meer wit dan wat anders.
                      En toch is het een ortonfilter hoor, wat afgezwakt door bepaalde stukken weg te gommen en iets meer contrast toe te voegen (ik ben een contrastfreak). Ik heb de foto ook zonder kader maar ga nu niet de moeite nemen om die hier ook te posten. Toch bedankt voor de reactie want ook jij bent per slot van rekening een echte natuurfotograaf azhrarn!

Thx!

Comment

Working...
                      X