Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graniet,water,lucht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Graniet,water,lucht

Laat maar weten wanneer jullie mijn Bretagne foto's beu zijn.
    Dit is alvast één van de laatste van die streek.
    Ik heb weinig materiaal van het binnenland...dus hier weer ééntje vd kust.

Canon 1DmarkIIn + Efs 10-22 + Cokin 121s( graduele nd filter 4stops)
    Iso 100 , f10 , 1/6sec
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Re: Graniet,water,lucht

Prachtig licht!
    Lastig genoeg om hier iets moois van te maken. Jammer dat je er geen landscape uitsnede van toont. De voorgrond en de lucht komen te prominent in beeld en doen afbreuk aan het speelse karakter van het water.
    De uitsnede buiten beschouwing gelaten, Prachtig

Comment

prachtig, zelfs met die portraitweergave zodat je niets mist van de prachige donkere dreigende lucht, groeten, odul
      gegroet, Ludo

Comment

Laat ze maar komen
        Meer foto's op mijn website

Comment

Mooie foto's word ik nooit beu. Prachtig werk(alweer).
          SITE: http://www.xraypictures.be
          FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos schalkwijk Bekijk bericht
            Prachtig licht!
            Lastig genoeg om hier iets moois van te maken. Jammer dat je er geen landscape uitsnede van toont. De voorgrond en de lucht komen te prominent in beeld en doen afbreuk aan het speelse karakter van het water.
            De uitsnede buiten beschouwing gelaten, Prachtig
            Ik begrijp wat je wil zeggen met de landscape uitsnede.
            Deze foto is gemaakt nabij de drukbezochte vuurtoren van Ploumanach. Ik was een goed uur voor zonsondergang reeds op een geschikte plek gaan staan omdat ik wist dat ik niet de enige fotograaf zou zijn die avond. Op het ogenblik dat de zon net half achter een wolk zat(voor mij het goeie moment) stonden er rechts van mij nog een paar fotografen met statief te wachten. In landscape uitsnede zouden ze mee levensgroot op de foto gestaan hebben.....ze stonden slechts een paar meter verder. Ik heb deze foto dan maar in portrait gemaakt.Vooral de lucht en rode gloed op de graniet vond ik mooi...en daarom heb ik zoveel mogelijk ervan mee in de foto gepropt.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Klasse werk - zoals altijd. Ik blijf hiervan genieten dus laat ze maar komen
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Maak jij misschien altijd eerst een schetsje van je landschappen ?
                Altijd weer die prachtige en zeer beredeneerde lijnen en vlakverdelingen... bangelijk gewoon
                Knappe plaat... weerom
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ongelooflijk mooi
                  lich,compo, ... Jah alles gewoon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Maak jij misschien altijd eerst een schetsje van je landschappen ?
                    Altijd weer die prachtige en zeer beredeneerde lijnen en vlakverdelingen... bangelijk gewoon
                    Knappe plaat... weerom
                    Greetz, Kariboe
                    Gewoonlijk ga ik door de dag reeds een kijkje nemen op de plek waar ik s'avonds naartoe wil (als ik de tijd heb).Zo weet ik wel ongeveer waar ik moet zijn. Het enige wat dan nog een beetje moet meevallen is het weer (bewolking dan vooral). Er mogen wel flink wat wolkjes zijn....maar liefst moet het zonlicht er nog ergens door geraken.Die lijnen en vlakverdeling krijg je bijna automatisch goed wanneer je je statief regelmatig eens van plaats en hoogte veranderd...er is tussen een paar dozijn foto's altijd wel een exemplaar wat er achteraf net wat beter uitziet.Die andere mindere foto's laat ik nooit zien.....en geloof mij , het zijn er velen die minder goed en barslecht zijn.Ik kijk erg op naar fotografen die exact weten waar ze hun statief moeten zetten en na slechts een paar foto's reeds een super exemplaar hebben. Hetgene dat volgens mij ook een grote rol speelt bij de beoordeling van een foto door andere mensen; het zijn plaatsen die misschien niet alledaags getoond worden.Ik kan net zo goed zoals velen een foto nemen van een vlaams landschap met een paar bomen,een weide en koetjes erin bij zonsondergang. Die foto moet al heel speciaal zijn om ook een goeie beoordeling te krijgen...ook al is hij misschien fototechnisch perfect. Ik ben helemaal geen beter landschapsfotograaf dan de vele mensen op het forum hoor......ik rijd alleen wat verder van mijn deur om te voorkomen dat ik onderwerpen fotografeer die iedereen reeds een tiental keer op foto gezet heeft en waardoor ze eerder gemiddeld lijken. Echt geen kunst wanneer de plaatsen op zich erg mooi en vooral wat anders zijn.....het kan haast niet mislukken.

Comment

het blijven prachtstukken die je telkens weer laat zien
                      En de plaats zal zeker wel helpen maar je moet het ook nog op een foto weten vast te leggen

Geen zin om te komen op 9 december naar de sd in't schulens meer ?
                      Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Prachtig, subliem en ze zullen mij NOOIT vervelen
                        Zoek het nog verder , jij zou eens naar Canada moeten gaan!!
                        Daar zijn ook van die zalige landschappen te vinden die vragen om gefotografeerd te worden door mensen zoals jij.
                        Dan zouden we nog heel lang met onze staan gapen naar uw inzendingen

groeten
                        BD0723BE

Comment

Heel fraai werk
                          Hadden we maar zo'n kustlijnen bij ons.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

het blijft heel erg hard genieten ... dank je
                            Scotty... beam me up !!!