Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik snap jullie standpunten, maar toch zie ik persoonlijk niet echt in waarom ik de gebouwen "recht" zou gaan zetten. Vanuit dat standpunt op de pier lijken ze nu eenmaal te hellen. Zelfs met het blote oog is deze illusie zichtbaar, waarom dan toch "manipuleren"?
Bedankt voor de comments zover. Na een drukke periode ben ik terug de schoolbanken ingekropen en volg ik daarbij nog een avondopleiding fotografie. Voornamelijk hier op BD probeer ik extra bij te leren.
"Een objectieve kijk op een subjectieve werkelijkheid"
Ik snap jullie standpunten, maar toch zie ik persoonlijk niet echt in waarom ik de gebouwen "recht" zou gaan zetten. Vanuit dat standpunt op de pier lijken ze nu eenmaal te hellen. Zelfs met het blote oog is deze illusie zichtbaar, waarom dan toch "manipuleren"?
Bedankt voor de comments zover. Na een drukke periode ben ik terug de schoolbanken ingekropen en volg ik daarbij nog een avondopleiding fotografie. Voornamelijk hier op BD probeer ik extra bij te leren.
aha, nou begrijp ik je onderschrift ook ineens.
grt,bouk.
Hier heb ik het toch moeilijk mee. Dit is een puur geval van lensvervorming.
Met het blote oog waargenomen staan deze gebouwen recht, immers
deze gebouwen staan te ver om een perspectivische
vertekening te kunnen waarnemen.
Verder vind ik het wel een aangename foto; vooral dat tweede "zonnetje"
en haar weerspiegeling in het water.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Al zouden de gebouwen inderdaad hellen dan nog kan het inderdaad nooit zoveel zijn. Dit is een duidelijke lensvertekening.
Het neemt echter niet weg dat dit een hele mooie foto is.
Comment