Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Schitterende platen met een persoonlijke voorkeur voor de tweede
Groeten,
Mark
http://markwijnants.zenfolio.com/
Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'
Maar als ik langer en meer in detail kijk, vallen mij toch een aantal verdachte zaken op waardoor ik vermoed dat deze foto's inderdaad een combinatie zijn van meerdere foto's (zoals hierboven ook al gesugereerd) of dat er zwaar PS-werk aan te pas is gekomen.
foto 1 : zon EN wolken bevinden zich vóór de achterste bomenrij. Achterste bomen veel hoger dan voorste rij. Kras in filter gedeeltelijk ook te zien links (op ongeveer dezelfde hoogte als kras op rechterzijde)
foto 2 : zwarte omtrek rond de zon ? Voorste schaduwzijde van betonnen balk is helderder dan beschenen bovenkant (invulflits ?). En de reflectie op de voorkant van de boot doet ook vermoeden dat de zon links staat.
En na het lezen van vandrofr zijn comment op foto 1 valt het me ook wel op dat er iets raars me aan de hand is . Ik had het zelf nog niet gezien . Is hier een verklaring voor ?
achterste rij bomen staan op de dijk dus hoger dan de voorste rij en ook verder weg .
door gebruik makent van een grijsfilter wordt de onderkant (de stijger) evenveel belicht als de bovenkant ( is ook de bedoelling)
de zelfde plaats van de kras : natuurlijk als men dezelfde filter gebruikt zit de kras op dezelfde plaats
Die tweede is een juweeltje. Mooi het de kleuren het grijze van de mist compenseert. Een hof-plaatje als je het mij vraagt.
Die eerste...
Ik heb lang zitten kijken, en ik heb de verklaring (?) gelezen, maar ik zie toch echt dat de bomen achter de zon en wolken oprijzen. Hoe je het ook wendt of keert, dat klopt gewoon niet.
Comment