Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De landschappen lijken mij adembenemend mooi, maar de fotobewerking vind ik niet geslaagd.
De kleurensaturatie en contrast liggen naar mijn gevoel veel te hoog, waardoor op foto 2 je wolken ook volledig uitgebrand zijn.
Foto 1 stoort die lens flare mij ook nog + groen dat tè is.
De enige foto die naar mijn gevoel nog een beetje natuurlijk overkomt is de derde.
Ik denk dat je hier wel mooie van kunt maken.
Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1
Ik ben akkoord met mijn voorganger. Alleen jammer van de rommelige voorgrond (takjes) bij de derde. Nochtans had je alles om een mooie foto te maken. De bomen in de weide, die niet voor de wolken uitpriemen en dan de witte bergen op de achtergrond...
Twee en drie vind ik heel mooi. Eén is mij wat te gekunsteld. Hoewel, smaken verschillen en ik ben zeker dat er zijn die voor één gaan. Mooi. Groeten, Odul
Ik vind je eerste en derde echt wel mooi gedaan, maar moet me spijtig genoeg aansluiten bij de commentaren van mijn voorgangers als het over de nabewerking gaat.
Ik volg de comentaar over de kleuren niet echt ( de andere ook niet ).
Het is net door de kleuren dat er leven in uw foto's zit.
Desatureer uw kleuren en uw reeks zal veel minder spreken.
Uw compositie, de kleur, en natuurlijk ook de landschappen maken dat ik al een paar keer ben komen kijken
Misschien zou het nog beter geweest zijn mocht de zon er volledig opgestaan hebben in de 1e foto
Dit zijn foto's waarvan je ziet dat er over nagedacht is, er is aan gewerkt.
Dit zijn foto's waarvan je ziet dat er over nagedacht is, er is aan gewerkt.
Enfin...
Van mij mogen ze alle 3 in de hof
Dat vind ik dan weer wat ver gaan, maar de tweede zou ik zelf croppen tot een vierkante plaat. Je bent dan wel je weerspiegeling van de wolken kwijt maar hij oogt dan een stuk rustiger.
Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com
Comment