Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bourgoyen herfstige ochtend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bourgoyen herfstige ochtend

Gisterenochtend nog eens naar de Bourgoyen-Ossemeersen geweest, ik was er nog niet geweest sinds de werken (en het bijhorende asbest paadjes verhaaltje) en je kan nu volledig rond het natuurgebied lopen (ik deed er 2 uur over).

Alles met de Sony R1 genomen, Cokin 121S gradueel filter, RAW omgezet met ACR 4.2 en geen verdere bewerking, witbalans wat warmer ingesteld voor de sfeer.

Een volledig album kan je hier vinden.

(click op de foto om groter te zien)

Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Re: Bourgoyen herfstige ochtend

eerste: meteen de beste.
    tweede; jammer dat in niet scherp is.
    derde: verhouding leuk, maar de lucht in het midden toch wat te licht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

eerste is héél mooi!
      genoten van de wandeling?

mm

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      De eerste voor mij
      maar op je site staan er nog veel mooiere
      we kunnen er dus nog meer verwachten hé
      Last edited by mm; 1 oktober 2007, 12:23.
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

De 1ste
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

De eerste voor mij

maar op je site staan er nog veel mooiere

Comment

Ja ik ben absoluut niet goed in selecteren, zou er veel meer moeten deleten die te gelijkaardig zijn... Zou wel eens willen weten welke er dan 'aanslaan', post gerust eens een paar fotonummers ofzo...

@Bouk: 2de niet scherp: moeilijk om te definiëren waar zo'n foto juist scherp hoort te zijn, het is voor mij eerder een sfeerbeeld en geen functioneel beeld van een scherpe prikkeldraad... ik vind het fijn zoals het nu is. Ik verscherp m'n foto's ook liever niet.

Derde lucht bleek: tis een beetje de bedoeling, ik gebruik al een 3 stops filter (Cokin 121S) om de bovenkant te dimmen en heb in raw nog wat highlights gecompenseerd om wat extra detail te krijgen. Als je in Photoshop de toverstaf gebruikt en op een tolerantie van bv. 5 zet dan zie je dat de witte plek echt wel zeer klein is, het detail is nog aanwezig hoor... Misschien staat je scherm niet goed gecalibreerd en verlies je een paar procent van de highlights?
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              eerste is héél mooi!
              genoten van de wandeling?

mm

we kunnen er dus nog meer verwachten hé
              Zeker! met zo'n mooi weer en nog zachte temperaturen... Broek onderaan wel vol slijk/nat de asbestpaadjes zijn niet overal even geslaagd! Of ik moet leren minder in de struiken kruipen voor die ene foto...

Comment

Working...
              X