Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Op zich zijn dit drie niet onverdienstelijke opnamen. Het is echter geen serie. Daarvoor verschillen de bewerkingen te veel. Persoonlijk vind ik het een genoegen indien in een serie de composities, de sfeer, het kleurgebruik, etc. een eenheid vormen, op elkaar afgestemd zijn. De eerste foto drukt voor mij iets dreigends uit en de bewolking wijkt belangrijk af van de overige twee opnamen.
Op zich zijn dit drie niet onverdienstelijke opnamen. Het is echter geen serie. Daarvoor verschillen de bewerkingen te veel. Persoonlijk vind ik het een genoegen indien in een serie de composities, de sfeer, het kleurgebruik, etc. een eenheid vormen, op elkaar afgestemd zijn. De eerste foto drukt voor mij iets dreigends uit en de bewolking wijkt belangrijk af van de overige twee opnamen.
Ja, dit is een van de nadelen als je meerdere foto's plaatst.
Velen zullen dat wel even in photoshop recht zetten.
Daar ik nog steeds een liefhebber ben van de werkelijke fotografie vind ik deze serie dan ook buitengewoon goed.
Persoonlijke smaken verschillen nu eenmaal en daar is gelukkig ook niets mis mee.
mvgr
antoine200
Dank jullie voor de comments.
Inderdaad ben ik het er ten dele mee eens, Peter dep, dat als je een serie laat zien ze ook met elkaar moeten/ of proberen zoveel mogelijk, overeenstemmen. Maar daar ontkom je vaak/soms niet aan. Deze zijn op verschillende dagen genomen vandaar. En om ze nu te gaan bewerken dat ze wel overeenkomen gaat mij te ver en is dan ook niet meer natuurlijk. Iets waar ik me nu juist zo mee bezig houd.
Ik had wel de tweede en derde als serie kunnen laten zien waarbij achteraf bezien ik er nog wel een had die overeen kwam.
Dus goede raad voor mijzelf.....ik had ook iets beter op moeten letten en uit mijn bestand de drie overeenkomende kunnen kiezen
je bent nooit te oud .......juist ja!!
Ja, dit is een van de nadelen als je meerdere foto's plaatst.
Velen zullen dat wel even in photoshop recht zetten.
Daar ik nog steeds een liefhebber ben van de werkelijke fotografie vind ik deze serie dan ook buitengewoon goed.
Persoonlijke smaken verschillen nu eenmaal en daar is gelukkig ook niets mis mee.
mvgr
antoine200
Dit vraagt om een reactie. Over de afzonderlijke opnamen heb ik geen andere opmerking geplaatst dan dat die niet onverdienstelijk zijn. Mijn reactie gaat over het plaatsen van een serie foto's.
Geheel verschillende opnamen dienen afzonderlijk gepost te worden. Een serie heeft echter een onderwerp. In feite is de titel van de serie het hoofdonderwerp, waarbij de afzonderlijke opnamen een van het hoofdonderwerp afgeleid onderwerp hebben. Die discussie ben ik hier aangegaan.
Misschien heb ik het bij het verkeerde eind, maar ik heb hier nog nergens kunnen lezen dat het een serie moet zijn. Mocht dit wel zo zijn dan graag duidelijker vermelden in de forumregels.
mvgr
antoine200
Misschien heb ik het bij het verkeerde eind, maar ik heb hier nog nergens kunnen lezen dat het een serie moet zijn. Mocht dit wel zo zijn dan graag duidelijker vermelden in de forumregels.
mvgr
antoine200
Het staat inderdaad niet expliciet bij de forumregels. De regels gaan echter wel uit van één foto waarover de maker tevreden is. Daarbij bepaalt de maker het hoofdonderwerp. Bij de regels die gerespecteerd dienen te worden, wordt voor het eerst verwezen naar de mogelijkheid om maximaal drie foto's per topic in te zenden. Impliciet is er dus wel degelijk sprake van één hoofdonderwerp.
Wellicht is het gewenst om de forumregels te expliciteren ten aanzien van het hoofdonderwerp van foto's die in één topic worden aangeboden. Het hoofdonderwerp kan volgens mij nooit 'foto's' zijn.
Comment