Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remains of the Day

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Remains of the Day

Ook de Belgische kust kan mooi zijn... Dit is Nieuwpoort.

- Camera Model: Sony DSC-H2
    - Lens: 17mm (102mm eq)
    - Sluitertijd: 1/60s
    - Diafragma: 4.0
    - ISO: 80
    - Belichtingscompensatie: automatic in landscape mode
    Last edited by CodeDigger; 15 september 2007, 00:38. Reden: Toevoegen EXIF info

Re: Remains of the Day

mooie kleuren.
    Knap gezien en gedaan.
    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

Comment

'k denk dat het mooier was zonder die constructie op de voorgrond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
        'k denk dat het mooier was zonder die constructie op de voorgrond.
        denk het ook, al zijn de tegenlichtlijnen wel weer leuk, maar wat zijn het eigenlijk.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          denk het ook, al zijn de tegenlichtlijnen wel weer leuk, maar wat zijn het eigenlijk.
          grt,bouk.
          De tegenlichtlijnen zijn een soort Benji-constructie boven trampolines in een kinderspeeltuin op het strand. De zon was al onder de horizon en weerkaatste tegen de wolken - je kan soms echt geluk hebben met wolken en lucht.

Met of zonder constructie - dat is een kwestie van smaak. Zonder constructie (ik heb er zo twee-drie) is het gewoon een foto van gekleurde lucht die wel mooi is om naar te kijken maar waar niets interessants op staat. Je ziet die in elk fotografieboek dat je openslaat.

Om toch iets van verhaal in de foto te brengen moest ik dan die driehoek banaan (linksonder) - tanker (midden) - late wandelaar (rechtsonder) naar voren brengen; maar dat betekent een langere belichting=minder intensieve oranje kleuren; en een kleinere kadrering waarbij je de gestreepte wolken verliest.

Ik apprecieer in ieder geval de commentaar; het zet me aan om de alternatieven te herbekijken en eens goed na te denken waaróm ik de ene foto verkies boven de andere. Van zoiets leer je.

Comment

Working...
          X