Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Müllerthal (klein Zwitserland) LUX.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Müllerthal (klein Zwitserland) LUX.

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Begrijp me niet verkeerd. Door de tragere sluitertijd krijg je inderdaad dat melkachtige effect.....maar bekijk de drie aparte watervalletjes eens. De linkse en de rechtse zijn goed (net op het randje) .Je ziet in beide nog details( strepen van het stromen vh water) . De middelste waterval is gewoon een witte vlek zonder detail , idem de schuim op de plek waar de watervalletjes in de waterpartij vooraan komen. Deze foto was (is) niet makkelijk om te belichten...je moet de struiken en het groen helder genoeg weergeven en er toch op toezien dat je geen uitgebrande detailloze delen in de foto krijgt. Ik denk dat 2/3 of 1 volledige stop onderbelichting hier de overbelichting in het water zou kunnen hebben voorkomen. Achteraf zou je gemakkelijk de middentonen(bladgroen en mos) en schaduwen( stenen of rots)iets kunnen optrekken.
    Het is niet mijn bedoeling om jouw foto af te kraken ofzo.....maar iets meer controle over de hooglichten zou deze foto nog beter gemaakt hebben( volgens mijn bescheiden mening althans)
    Ik heb dit ook niet zo opgevat. Had alleen gedacht (ook niet goed bekeken) dat het witte kwam door de langzamesluitertijd.
    Ik heb verschillende opnames gemaakt in RAW/NEFF, met verschillende belichtingen. Toch was dit de beste. Ik moet er wel even bij vertellen dat ik alleen het hoog nodige kan in photoshop CS2. Denk dat ik de komende winter mij daar maar eens in ga verdiepen.

Bedankt voor je extra reactie.
    mvgr
    antoine200

Comment

Wow, schitterende foto's! Ik vind ze allebei prachtig, nummer 1 heeft net ietsje meer met dat bruggetje daarboven. Deze watervallen doen mij denken aan de "Sol Duc Falls" die ik hier gisteren heb geplaatst...het zijn er ook drie zoals deze.

Prachtige composities met schitterende kleuren en details! Knap werk!

Groetjes,
      Ann

Comment

Ik kies foto 2
        Deze geeft mij een rustiger gevoel dan deze met het brugje.
        Groetjes DD
        Fronstages

Comment

Beide knappe foto's, geen voorkeur

Comment

Ze hebben allebei iets, knap vastgelegd!
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

nummer 1 is wat mij betreft de beste
              Héél mooie compo!

Comment

Bedankt voor alle reacties.
                Daar ik maar 40 km van dit mooie plek woon zal ik daar zeker nog eens terug gaan. Vlakbij ligt een zeer leuk hotel/restaurant dat, ja wel, door Vlamingen op zijn Vlaams gerund wordt. Hij bezit forellen vijvers dus voor de liefhebber. Ik heb mij dan ook een lekkere forel laten smaken. Ik weet niet hoeveel soorten bier hij verkoopt maar het is heel wat.
                Misschien is het mogelijk om daar een klein BD tafeltje te reserveren:
                mvgr
                antoine200

Comment

Working...
                X