Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meeuwenkolonie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meeuwenkolonie

Helaas geen broedtijd nu, maar wel een mooie omgeving.

Gr Kees

1.

2.

3.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Re: Meeuwenkolonie

de eerste kan ik wel smaken

Comment

voor mij dan weer nr3
      Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

De "zichten" zelf vind ik zeer prachtig maar de kleuren vind ik persoonlijk overdreven. Het lijkt wel een manie te worden om de lucht er anders te laten uitzien dan in het echt. Altijd enorm veel contrast en saturatie (algemeen gezien op dit forum) geven er een onnatuurlijk effect aan. Met fletse kleuren in een foto ben je ook niets en iets nabewerking is wel nodig maar toch.
        Mocht je in het echt alles zo zien dan ben je binnen de vijf minuten dronken of heb je hoofdpijn zonder een druppel op te hebben.

Het zal wel persoonlijke smaak zijn zekers?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De "zichten" zelf vind ik zeer prachtig maar de kleuren vind ik persoonlijk overdreven. Het lijkt wel een manie te worden om de lucht er anders te laten uitzien dan in het echt. Altijd enorm veel contrast en saturatie (algemeen gezien op dit forum) geven er een onnatuurlijk effect aan. Met fletse kleuren in een foto ben je ook niets en iets nabewerking is wel nodig maar toch.
          Mocht je in het echt alles zo zien dan ben je binnen de vijf minuten dronken of heb je hoofdpijn zonder een druppel op te hebben.

De kleuren zijn inderdaad erg gesatureerd, de lucht "wolkig". Ik mag dit graag zien, maar het is nèt teveel HDR achtig waardoor het realisme tot op zekere hoogte verdwenen is.
          Meeuwenlolonie? Ik heb daar al in geen tijden een kolonie van meeuwen gezien. Vroeger, toen was het water nog bedekt met drijvende nesteilanden, en hoorde je de meeuwen van een kilometer afstand. Vroeger...
          :-)
          Maar ze hebben er nu wel leuke doe-speurtochten voor kindertjes.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Volledig mee eens. Dikwijls foto's uit een anders universum.
            Misschien is dit second life?
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

De eerste en derde vind ik toch niet slecht qua verdeling De tweede zegt me minder op gebied van compositie. De comments over de bewerking kan ik wel begrijpen.....maar ik vind al bij al deze bewerkingen toch niet zo verdreven. Je hebt hier een dromerig effect gemaakt.
              Blijkbaar is bij portretfotografie meer bewerking toegelaten dan bij landschapsfotografie.....daar zou zo'n effect door meerderen wel te smaken geweest zijn.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Het zijn eenmaal HDR foto's, als ik de orginele post ziet het er heel anders (lees gewoontjes) uit.

Gr Kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                X