Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De "zichten" zelf vind ik zeer prachtig maar de kleuren vind ik persoonlijk overdreven. Het lijkt wel een manie te worden om de lucht er anders te laten uitzien dan in het echt. Altijd enorm veel contrast en saturatie (algemeen gezien op dit forum) geven er een onnatuurlijk effect aan. Met fletse kleuren in een foto ben je ook niets en iets nabewerking is wel nodig maar toch.
Mocht je in het echt alles zo zien dan ben je binnen de vijf minuten dronken of heb je hoofdpijn zonder een druppel op te hebben.
De "zichten" zelf vind ik zeer prachtig maar de kleuren vind ik persoonlijk overdreven. Het lijkt wel een manie te worden om de lucht er anders te laten uitzien dan in het echt. Altijd enorm veel contrast en saturatie (algemeen gezien op dit forum) geven er een onnatuurlijk effect aan. Met fletse kleuren in een foto ben je ook niets en iets nabewerking is wel nodig maar toch.
Mocht je in het echt alles zo zien dan ben je binnen de vijf minuten dronken of heb je hoofdpijn zonder een druppel op te hebben.
Het zal wel persoonlijke smaak zijn zekers?
De kleuren zijn inderdaad erg gesatureerd, de lucht "wolkig". Ik mag dit graag zien, maar het is nèt teveel HDR achtig waardoor het realisme tot op zekere hoogte verdwenen is.
Meeuwenlolonie? Ik heb daar al in geen tijden een kolonie van meeuwen gezien. Vroeger, toen was het water nog bedekt met drijvende nesteilanden, en hoorde je de meeuwen van een kilometer afstand. Vroeger...
:-)
Maar ze hebben er nu wel leuke doe-speurtochten voor kindertjes.
Het zal wel persoonlijke smaak zijn zekers?
Volledig mee eens. Dikwijls foto's uit een anders universum.
Misschien is dit second life?
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
De eerste en derde vind ik toch niet slecht qua verdeling De tweede zegt me minder op gebied van compositie. De comments over de bewerking kan ik wel begrijpen.....maar ik vind al bij al deze bewerkingen toch niet zo verdreven. Je hebt hier een dromerig effect gemaakt.
Blijkbaar is bij portretfotografie meer bewerking toegelaten dan bij landschapsfotografie.....daar zou zo'n effect door meerderen wel te smaken geweest zijn.
Comment