Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama Dolomiti

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panorama Dolomiti

Deze panoramafoto's zijn deze zomervakantie genomen in de Dolomieten. Volgens mij het mooiste gebergte van Europa, doch enkel gekend bij de Italiananen zelf.
    Heb zelf weinig ervaring met PS en samenvoegen tot panorama maar wou toch even proberen. Waar zitten de blunders?

Re: Panorama Dolomiti

Knappe 'stretch'
    Mooi gezien

mvg,

Roland

Comment

mooie opnamen, maar jammer dat het Pano,s zijn, gaat tenkoste van de grootsheid aldaar.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Fantastisch! Maar ik wil ze groter zien.

Als er 1 plaats is waar die BD Forum pixel limiet niet van toepassing is (vind ik), is het toch wel op zulke schitterende panorama's. Er gaat zoveel detail terug verloren door te scalen naar amper 800px. Een panaroma subforum waar er geen pixelsize limiet is, niemand? Downscalen doen de browsers wel as needed, maar upscalen out of thin air gaat niet.
        merg

Comment

Zou het niet mooier zijn als ze zonder polarisatiefilter genomen werden. Nu heb je op 90 graden van de zon dat donker blauw die je in de rest van de foto niet hebt ...
          Wie lelijke foto's post heeft natuurlijk minder last van vitters
          BB.

Comment

Prachtig, ik geniet van zulk mooi uitgevoerd werk :
            De enige 'fout' die ik kan vinden zit in foto 1:
            Ik vermoed dat je een polafilter gebruikt hebt en bij het draaien van je toestel heb je de filter niet aangepast, waardoor het linkse deel lichter is dan het rechtse. Maar hey, het blijft een mooie foto

Ik eis een apart forumgedeelte "Panorama's"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              mooie opnamen, maar jammer dat het Pano,s zijn, gaat tenkoste van de grootsheid aldaar.
              grt,bouk.
              Ik moet Bouk bijtreden in mijn kritiek.
              Een tip voor de volgende keer: je kunt de opnamen ook 'staand' maken, in portrait stand, waardoor je in de hoogte meer wint.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Bedankt voor de opbouwende kritiek.
                Lijkt me toch niet zo eenvoudig om de polarfilter mee te draaien bij elke foto maar ga het alvast eens uittesten. Alsook het verticale.
                Thanks!

Comment

Aan de ene kant moet ik zeggen dat het prachtige pano's zijn
                  Maar aan de andere kant heeft Bouk ook een ietwat gelijk ... k Ben zelf de Alpen gaan zien ... en k mis in de pano's wel iets "indrukwekkends" zoals ik het ter plaatse zag (hih, hoewel de Alpen de Dolomieten niet zijn hé)
                  Hmm, k denk toch dat geen enkele foto kan weergeven als je t ter plaatse gezien hebt ...

Comment

Working...
                  X