Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knippen en scheren aub ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Knippen en scheren aub ...

Vorige zaterdag ook eens geprobeerd om 'landschap' te fotograferen (heb hier nog weinig ervaring mee). Twee foto's van de kust in Cap Blanc Nez, bij laag water.

Guy

www.guydewestelinckfotografie.be

Re: Knippen en scheren aub ...

nr2 is heel goed , wordt verzamelplaats van bd'rs
    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
      nr2 is heel goed , wordt verzamelplaats van bd'rs
      Blijkbaar wel.

mvg,

Roland

Comment

De Boulonnais is inderdaad een prachtige plaats om foto's te schieten:
        de landschappen
        de kapen
        het mariene leven
        de meeuwen en de noordse stormvogels

Ik zit er ook graag. Van nummer één is de voorgrond inderdaad wat te donker en door het mooie weer heb je natuurlijk ook direct last van schaduwen: dat maakt het zeker niet gemakkelijker om een evenwichtige belichting te krijgen.

De naam van je onderwerp is wel erg goed gekozen
        Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Zo zie je maar in de fotografie dat je op een TOP locatie bent, maar jammer genoeg ontbreekt er dan toch net iets.
          Iets wat je niet kunt missen in de landschapsfotografie, namelijk het LICHT.

En dat is hier zoek, zodat deze opnames niet verder geraken dan het doorsnee....

En als je nu gaat zeggen, "Zo was het licht op dat ogenblik" dus hard licht dan had je meer moeten werken met vlak en vorm, licht en schaduw om tot een sterk beeld te komen.
          Het is allemaal niet zo eenvoudig .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
            Zo zie je maar in de fotografie dat je op een TOP locatie bent, maar jammer genoeg ontbreekt er dan toch net iets.
            Iets wat je niet kunt missen in de landschapsfotografie, namelijk het LICHT.

En dat is hier zoek, zodat deze opnames niet verder geraken dan het doorsnee....

En als je nu gaat zeggen, "Zo was het licht op dat ogenblik" dus hard licht dan had je meer moeten werken met vlak en vorm, licht en schaduw om tot een sterk beeld te komen.
            Het is allemaal niet zo eenvoudig .
            ga hier wel een beetje mee mee, maar toch mooi hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Alvast dank voor jullie reacties. Uiteraard zal ik proberen rekening te houden met de tips. Ik hoop mij in de komende weken nog wat te kunnen verdiepen in 'landschapfotografie' en enkele foto's te kunnen posten waarop ik graag weerom jullie opmerkingen verneem.

Guy
              www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Working...
              X