Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ninglinspo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ninglinspo

Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
    prachtige foto

Spijtig dat het gebied de laatste jaren zo bekend is geraakt, over een paar jaar terug zag er bijna niemand , nu moet al geluk hebben om er geen 50 toeristen tegen te komen
    Dat is nu eenmaal de andere kant van de medaille!

Knap beelld!

mvg,

Roland

Comment

prachtige foto

Spijtig dat het gebied de laatste jaren zo bekend is geraakt, over een paar jaar terug zag er bijna niemand , nu moet al geluk hebben om er geen 50 toeristen tegen te komen
      Als het weer wat minder goed is en je gaat in de late namiddag dan zitten de meeste toeristen daar in het café op de hoek. Verleden vrijdag was het geen denderend weer en men had neerslag voorspelt......ik ben hooguit 5 mensen tegengekomen gedurende een tweetal uurtjes. ......maar bij goed weer staat de grote parking daar inderdaad volledig vol.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Bij zulk weer toch nog dergelijke plaatjes schieten... Chapeau!
        Weer een erg mooie
        http://www.philippeswiggers.be

Comment

netjes neergezet maar ik vind dit 1 van je mindere sorry
          Flickr

Comment

Foto komt op mijn beeldscherm wat "flets" over ...
            Ben er van overtuigd dat er nog meer van te maken is
            Probeer maar eens wat met de levels te spelen
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
              Foto komt op mijn beeldscherm wat "flets" over ...
              Ben er van overtuigd dat er nog meer van te maken is
              Probeer maar eens wat met de levels te spelen
              En kijk, ik zit hier alle commentaren vlug te overlopen, mij afvragend of nu niemand in de gaten heeft dat de foto er wat flets bij staat? en jawel...

Ik heb dit trouwens nog opgemerkt bij jouw foto's Rupselkopke (dat ze soms wat meer pit aankunnen). Ok, soms streef je wellicht naar een donkere omgeving (of hoe moet ik het uitdrukken), maar toch als je het ganse gamma bespeelt van licht en donker kan er soms net iets méér uit, denk ik.

Ik zeg dit niet om je werk af te breken, integendeel, je levert echt prachtig werk af, en als je het in de gaten hebt is er niets aan de hand hoor.

Comment

Magnifiek ! Ik deed die tocht vele keren destijds toen ik met leerlingen op schoolkamp ging. We trokken dan door de rivier zelf, wat voor die gasten altijd een spannend avontuur was. Trouwens, je kan er op verschillende plaatsen pyrietkristallen vinden (als die al niet allemaal weg zijn door het blijkbaar toenemend toerisme ...). Ik heb er hier nog verschillende van liggen.
                Je bracht veel mooie herinneringen terug op sublieme wijze !
                Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                  En kijk, ik zit hier alle commentaren vlug te overlopen, mij afvragend of nu niemand in de gaten heeft dat de foto er wat flets bij staat? en jawel...

Ik heb dit trouwens nog opgemerkt bij jouw foto's Rupselkopke (dat ze soms wat meer pit aankunnen). Ok, soms streef je wellicht naar een donkere omgeving (of hoe moet ik het uitdrukken), maar toch als je het ganse gamma bespeelt van licht en donker kan er soms net iets méér uit, denk ik.

Ik zeg dit niet om je werk af te breken, integendeel, je levert echt prachtig werk af, en als je het in de gaten hebt is er niets aan de hand hoor.
                  Je kan mij een plezier doen door deze foto dan hieronder eens te plaatsen na de aanpassingen die je denkt dat er nodig zijn . Ik zie bij het kijken naar andere foto's in dit forum geen tekenen dat mijn scherm te donker of te bleek staat ingesteld.
                  Wat bedoel je met flets....te weinig contrast, te bleek, niet verzadigd genoeg.
                  Van een paar vorige foto's heb ik inmiddels reeds prints laten maken .....ook deze lijken mij niet flets.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

ik denk dat de mensen zich wat laten vangen door de
                    lichte waas boven het water, waardoor de bomen op
                    de achtergrond minder "fris" voorkomen. als je kijkt naar
                    de groen-toon-verschillen op voor- en achtergrond
                    dan zie je dit heel goed.

m.a.w. weer een mooie ...

mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Je kan mij een plezier doen door deze foto dan hieronder eens te plaatsen na de aanpassingen die je denkt dat er nodig zijn . Ik zie bij het kijken naar andere foto's in dit forum geen tekenen dat mijn scherm te donker of te bleek staat ingesteld.
                      Wat bedoel je met flets....te weinig contrast, te bleek, niet verzadigd genoeg.
                      Van een paar vorige foto's heb ik inmiddels reeds prints laten maken .....ook deze lijken mij niet flets.

Ik heb levels en contrast aangepast.
                      Ik heb nu nog steeds alla details in mijn schaduwen en hooglichten. (In het water heb ik plaatselijk wat teruggegomd in het laagmasker).
                      Ook heb ik het groen en de kleur van het water wat aangepast (maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk).
                      En in feite zou ik het contrast nog een tikkeltje kunnen opdrijven, zonder detailverlies.

Op uw geposte foto zie ik op mijn scherm dat het wit lichtgrijs is, en het zwart niet zwart is.

Dat je bij prints daar geen last van hebt, kan verschillende oorzaken hebben.
                      Bij een afdrukcentrale kan bv het contrast automatisch aangepast worden, zonder dat ze je daar van op de hoogte brengen. Als je zelf afdrukt, kunnen het de printerinstellingen zijn.
                      Hier kan je natuurlijk enkel op scherm beoordelen.

En als ik het over vroegere posts van jou heb, dan heb ik het over minieme aanpassingen. Hier in deze post sprong het mij echter in het oog omdat het net iets te flets is.

Comment

Knappe foto!
                        Meer foto's: http://users.telenet.be/jellevandeveire
                        Mijn boshut-blog: http://jellevandeveire.blogspot.be

Comment

prachtige foto

Maar gelukkig voor dat frietkotje aan de voet, zo heeft het volk !
                          Ofte serieus nu : daar komen al zeker 20 jaar scholen van her en der op sportdag, het is de bekendste kleine stroom in Wallonië dankzij de begeleide wandeling. Sommige stukken van de stroom zijn door mensen aangepast. Ligt vlakbij Coo en Remouchamps, tis niet bepaald ongerept.

Prachtig stuk natuur, meermaals gedaan, vooral in regenperiodes magnifiek.

Mooie foto, leuke techniek.

PS : picasso werkte idd in periodes, maar niet alleen geinspireerd door kleur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht

Ik heb levels en contrast aangepast.
                            Ik heb nu nog steeds alla details in mijn schaduwen en hooglichten. (In het water heb ik plaatselijk wat teruggegomd in het laagmasker).
                            Ook heb ik het groen en de kleur van het water wat aangepast (maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk).
                            En in feite zou ik het contrast nog een tikkeltje kunnen opdrijven, zonder detailverlies.

Op uw geposte foto zie ik op mijn scherm dat het wit lichtgrijs is, en het zwart niet zwart is.

Dat je bij prints daar geen last van hebt, kan verschillende oorzaken hebben.
                            Bij een afdrukcentrale kan bv het contrast automatisch aangepast worden, zonder dat ze je daar van op de hoogte brengen. Als je zelf afdrukt, kunnen het de printerinstellingen zijn.
                            Hier kan je natuurlijk enkel op scherm beoordelen.

En als ik het over vroegere posts van jou heb, dan heb ik het over minieme aanpassingen. Hier in deze post sprong het mij echter in het oog omdat het net iets te flets is.
                            Bedankt voor de aanpassing .....ik weet nu precies waarop ik moet letten.

Comment

Prachtige foto en na de aanpassing van Maniac vind ik hem alleen maar mooier
                              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Working...
                              X