Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonder titel XII (that's all folks)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonder titel XII (that's all folks)

Vandaag deel 12 en zoals beloofd de laatste aflevering. Dan kan ik ook weer foto's gaan maken.

Eén van mijn favorieten uit Amerika, misschien wel dé favoriet.

.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Waarom is juist deze foto een van mijn favorieten? Naast de kleurencombinatie vooral omdat ik er, soms met wat fantasie, heel veel in zie. Ik zie pijlen, driehoeken, een spiraal en als je goed kijkt zie je veel parallelle lijnen. Om twee voorbeelden te geven, de 'spiraal'

en de min of meer parallelle lijnen

Jullie hoeven het er natuurlijk niet mee eens te zijn, hoor, maar Showcase is voornamelijk bedoeld om foto's te tonen waarover je zelf tevreden bent, vandaar. Ik ben in elk geval erg tevreden met de print, nu de vergroting nog bestellen.

Alle (ook niet hier in de "Zonder titel"-reeks gepubliceerde) foto's (waaronder mensen, dieren) kun je op je gemak nog eens bekijken op http://www.pbase.com/lschell/us2007

Nogmaals bedankt voor alle reacties de afgelopen twee weken.

Re: Zonder titel XII (that's all folks)

je hebt gelijk, tis en mooie opname, al kan je bij de meeste opnamen wel lijnen zien, maar zoals hier weergegeven inderdaad opvallend.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Da's een beetje ingewikkeld.
      De reden waarom je de indruk hebt dat dit een goeie compo is (en dat is het) is véél simpeler.
      Kijk eens naar de vorm van de lucht, kijk nu eens naar de vorm van de voorgrond. Kijk nu eens naar het onderwerp die deze vormen vangen? Die beginnen allemaal in de twee rechtse hoeken. Het onderwerp volgt een praktisch gelijkbenige driehoek die het hele plaatje bedekt.

Mooie complementaire kleuren ook. Jeps hier is ie ook een favo!
      www.olivierdutre.com
      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli4 Bekijk bericht
        Da's een beetje ingewikkeld.
        De reden waarom je de indruk hebt dat dit een goeie compo is (en dat is het) is véél simpeler.
        Kijk eens naar de vorm van de lucht, kijk nu eens naar de vorm van de voorgrond. Kijk nu eens naar het onderwerp die deze vormen vangen? Die beginnen allemaal in de twee rechtse hoeken. Het onderwerp volgt een praktisch gelijkbenige driehoek die het hele plaatje bedekt.
        Goed gezien, je hebt een van de pijlen inderdaad al te pakken. Maar was je antwoord nu aan Bouk of aan mij gericht? In geval aan mij: ik zag natuurlijk eerst de lijnen en heb aan de hand daarvan de compositie bepaald. Ik ben nog niet zover dat ik lukraak foto's neem en pas bij thuiskomst merk dat de compositie goed was.

Comment

Haha nee was aan jouw bedoeld.
          www.olivierdutre.com
          Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

prachtige foto
            Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Toegegeven, dit is heel knap!

mvg,

Roland

Comment

herken 't ni direct
                gokje: Painted Dessert ?
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  herken 't ni direct
                  gokje: Painted Dessert ?
                  Nee, dat kan kloppen, het is niet in een park. Het ligt vlak langs de I70 (Las Vegas - Denver) aan een parkeerplaats. Als je richting Denver rijdt kun je aan de rechterkant (zuid) dit zien liggen

Als je dan tot bij de pilaar/rotsblok links naar boven klimt (ik werd aangetrokken door de goudkleur ) zie je voor je liggen dat wat er in de eerste foto in deze thread is vastgelegd. Als je over de snelweg heen naar het noorden kijkt, zie je dit (ook van daarboven genomen, en heel ander weer daar):

Onder zie je nog een stukje van de I70 richting Las Vegas. (Grotere versies te zien via de link in mijn sig).

Comment

Working...
                  X