Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonder titel IX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonder titel IX

Weer een variatie van het ononderbroken afwisselende landschap. Toen ik klaar was met foto's nemen is Fred Flintstone nog naar buiten gekomen om me een handje te geven.

Re: Zonder titel IX

Zeer mooie kleurencompo; complementaire kleuren!
    Vooral nr 1 omwille van betere compo.

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
      Zeer mooie kleurencompo; complementaire kleuren!
      Vooral nr 1 omwille van betere compo.
      Dank je. Gelukkig, ik dacht dat er helemaal geen reactie meer zou komen. Misschien dat deze foto over het algemeen niet mooi gevonden wordt of omdat men de "Zonder titel"-serie beu is. Don't worry, donderdag stop ik ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Dank je. Gelukkig, ik dacht dat er helemaal geen reactie meer zou komen. Misschien dat deze foto over het algemeen niet mooi gevonden wordt of omdat men de "Zonder titel"-serie beu is. Don't worry, donderdag stop ik ermee.
        Dan hebben we nog wat te verwachten?

mvg,

Roland

Comment

Het kan aan de instellingen van mij computerscherm liggen .....maar ik vind dat je hier op het randje van overbelichting balanceerd bij beide foto's.De foto's zijn goed van compositie en beide laten een zelden geziene pracht lokatie zien.
          Voor mij hoef je zeker niet te stoppen met je serie's.....het is niet omdat de mensen minder reageren dat ze deze foto's niet aangenaam vinden om naar te kijken.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Foto’s komen op mijn scherm ook ietwat licht over..
            Maar verder vind ik het prima foto’s om te zien van een prachtige omgeving...

Comment

Ook al zijn ze misschien ietsje te licht, ik blijf het prachtige foto's vinden van een prachtlokatie!
              http://kadoosje.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Het kan aan de instellingen van mij computerscherm liggen .....maar ik vind dat je hier op het randje van overbelichting balanceerd bij beide foto's.
                Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Foto’s komen op mijn scherm ook ietwat licht over..
                Oorspronkelijk geplaatst door Myo Bekijk bericht
                Ook al zijn ze misschien ietsje te licht
                Bedankt voor de reacties. Grappig dat jullie dit alle drie schrijven want zelf heb ik niet de indruk. Voor alle zekerheid heb ik de foto's nog eens geopend in PS en dit zijn de bijbehorende histogrammen (links is bovenste foto).

Staan jullie schermen wel goed afgesteld?

Bij VI (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=172911) las ik juist een paar keer iets over 'zwart aan de onderkant' maar daar zou in het zwart nog detail te zien moeten zijn, allez, bij mij toch.

In ieder geval, zelfs als iedereen een gekalibreerd scherm heeft denk ik dat er toch altijd zulke interpretatieverschillen zullen blijven bestaan. Nogmaals bedankt voor het reageren.

Comment

Twee mooie die imo, of moet ik schrijven scherm, zeker niet te licht zijn lichte en donkere partijen mooi onder controle

Edit, als ik op 'post reactie' klikte stond jouw replay er nog niet.
                  mvg,
                  Ludo V.

Comment

De composities én inhoud( het landschap) zijn zo goed en bijzonder dat de mogelijks lichte overbelichting mij niet meer opvalt.

Dus
                    www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Voor mij komen de kleuren heel mooi over! Wat me hier het meeste aantrekt is dat schitterende contrast tussen de lucht en het landschap. Beide foto's zijn prachtig met mooie composities, maar nummer 2 is voor mij een beetje indrukwekkende! Schitterend werk!

Groetjes,
                      Ann

PS: En had Fred Flinstone iets leuks te vertellen?

Comment

Verdekke, dit zijn weer prachtfoto´s zeg
                        De lichte overbelichting vergeef ik je want al de rest is om naar te kijken.
                        Mooi
                        BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                          Verdekke, dit zijn weer prachtfoto´s zeg
                          De lichte overbelichting vergeef ik je
                          Dank je maar eh, zie #8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Bedankt voor de reacties. Grappig dat jullie dit alle drie schrijven want zelf heb ik niet de indruk. Voor alle zekerheid heb ik de foto's nog eens geopend in PS en dit zijn de bijbehorende histogrammen (links is bovenste foto).

Staan jullie schermen wel goed afgesteld?

Bij VI (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=172911) las ik juist een paar keer iets over 'zwart aan de onderkant' maar daar zou in het zwart nog detail te zien moeten zijn, allez, bij mij toch.

In ieder geval, zelfs als iedereen een gekalibreerd scherm heeft denk ik dat er toch altijd zulke interpretatieverschillen zullen blijven bestaan. Nogmaals bedankt voor het reageren.
                            Dag

Ik beweer niet dat je effectief overbelichte of uitgebrande delen in je foto hebt Leonidas.....ik zeg alleen dat je op het randje van overbelichting zit.
                            Er zijn op mijn scherm(gekalibreerd) een paar stukken op de ruige rots die geen details meer bevatten.(onderaan in de foto in het midden en links naast de grote rots). De kleur van de rots is er wel nog aanwezig(dus niet wit uitgebrand) enkel geen detail. Ik ben zo vrij geweest om deze foto net op die plekken lichtjes aan te passen zodat er terug detail zichtbaar is........als je het liever niet wil, laat maar iets weten dan haal ik hem wel weg. Mvg Peter

Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Ik beweer niet dat je effectief overbelichte of uitgebrande delen in je foto hebt Leonidas.....ik zeg alleen dat je op het randje van overbelichting zit.
                              Er zijn op mijn scherm(gekalibreerd) een paar stukken op de ruige rots die geen details meer bevatten.(onderaan in de foto in het midden en links naast de grote rots). De kleur van de rots is er wel nog aanwezig(dus niet wit uitgebrand) enkel geen detail. Ik ben zo vrij geweest om deze foto net op die plekken lichtjes aan te passen zodat er terug detail zichtbaar is........als je het liever niet wil, laat maar iets weten dan haal ik hem wel weg.
                              OK, duidelijk. Ik dacht dat het over de wolken ging. Nee, geen problemen mee hoor, laat maar staan (m'n naam staat er nog op ). Ik ga vanavond eens kijken of ik er ook iets aan kan doen.

Comment

Working...
                              X