Weer een variatie van het ononderbroken afwisselende landschap. Toen ik klaar was met foto's nemen is Fred Flintstone nog naar buiten gekomen om me een handje te geven.
Oorspronkelijk geplaatst door Roland CuypersBekijk bericht
Zeer mooie kleurencompo; complementaire kleuren!
Vooral nr 1 omwille van betere compo.
Dank je. Gelukkig, ik dacht dat er helemaal geen reactie meer zou komen. Misschien dat deze foto over het algemeen niet mooi gevonden wordt of omdat men de "Zonder titel"-serie beu is. Don't worry, donderdag stop ik ermee.
Dank je. Gelukkig, ik dacht dat er helemaal geen reactie meer zou komen. Misschien dat deze foto over het algemeen niet mooi gevonden wordt of omdat men de "Zonder titel"-serie beu is. Don't worry, donderdag stop ik ermee.
Het kan aan de instellingen van mij computerscherm liggen .....maar ik vind dat je hier op het randje van overbelichting balanceerd bij beide foto's.De foto's zijn goed van compositie en beide laten een zelden geziene pracht lokatie zien.
Voor mij hoef je zeker niet te stoppen met je serie's.....het is niet omdat de mensen minder reageren dat ze deze foto's niet aangenaam vinden om naar te kijken.
Bedankt voor de reacties. Grappig dat jullie dit alle drie schrijven want zelf heb ik niet de indruk. Voor alle zekerheid heb ik de foto's nog eens geopend in PS en dit zijn de bijbehorende histogrammen (links is bovenste foto).
In ieder geval, zelfs als iedereen een gekalibreerd scherm heeft denk ik dat er toch altijd zulke interpretatieverschillen zullen blijven bestaan. Nogmaals bedankt voor het reageren.
Voor mij komen de kleuren heel mooi over! Wat me hier het meeste aantrekt is dat schitterende contrast tussen de lucht en het landschap. Beide foto's zijn prachtig met mooie composities, maar nummer 2 is voor mij een beetje indrukwekkende! Schitterend werk!
Groetjes,
Ann
PS: En had Fred Flinstone iets leuks te vertellen?
Bedankt voor de reacties. Grappig dat jullie dit alle drie schrijven want zelf heb ik niet de indruk. Voor alle zekerheid heb ik de foto's nog eens geopend in PS en dit zijn de bijbehorende histogrammen (links is bovenste foto).
In ieder geval, zelfs als iedereen een gekalibreerd scherm heeft denk ik dat er toch altijd zulke interpretatieverschillen zullen blijven bestaan. Nogmaals bedankt voor het reageren.
Dag
Ik beweer niet dat je effectief overbelichte of uitgebrande delen in je foto hebt Leonidas.....ik zeg alleen dat je op het randje van overbelichting zit.
Er zijn op mijn scherm(gekalibreerd) een paar stukken op de ruige rots die geen details meer bevatten.(onderaan in de foto in het midden en links naast de grote rots). De kleur van de rots is er wel nog aanwezig(dus niet wit uitgebrand) enkel geen detail. Ik ben zo vrij geweest om deze foto net op die plekken lichtjes aan te passen zodat er terug detail zichtbaar is........als je het liever niet wil, laat maar iets weten dan haal ik hem wel weg. Mvg Peter
Ik beweer niet dat je effectief overbelichte of uitgebrande delen in je foto hebt Leonidas.....ik zeg alleen dat je op het randje van overbelichting zit.
Er zijn op mijn scherm(gekalibreerd) een paar stukken op de ruige rots die geen details meer bevatten.(onderaan in de foto in het midden en links naast de grote rots). De kleur van de rots is er wel nog aanwezig(dus niet wit uitgebrand) enkel geen detail. Ik ben zo vrij geweest om deze foto net op die plekken lichtjes aan te passen zodat er terug detail zichtbaar is........als je het liever niet wil, laat maar iets weten dan haal ik hem wel weg.
OK, duidelijk. Ik dacht dat het over de wolken ging. Nee, geen problemen mee hoor, laat maar staan (m'n naam staat er nog op ). Ik ga vanavond eens kijken of ik er ook iets aan kan doen.
Comment