Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
overigens zie ik helemaal rechts (circa 4 cm onder de horizon) een hele mooie felle weerspiegeling van het zonlicht in het water.. Had misschien ook mooi geweest om daar iets meer van in beeld te brengen? Maar misschien was dat wel niet mogelijk?
ik stel me echter 1 vraag bij je foto : hoe zet jij in hemelsnaam een EF-S 10-22 op je 1DmkIIn?????? dan moet je toch een stukje erafzagen of je spiegel knalt tegen de lens aan...
ik stel me echter 1 vraag bij je foto : hoe zet jij in hemelsnaam een EF-S 10-22 op je 1DmkIIn?????? dan moet je toch een stukje erafzagen of je spiegel knalt tegen de lens aan...
Ik kan deze lens perfect tussen 12-22mm gebruiken. Ik heb een metalen ringetje net achter de filterdraad gekleeft zodat ik ze nooit verder dan 12mm
kan zoomen aan de breedste zijde.De bij een Efs lens verder uitstekende afdekplaat naast het achterste lenselement en de contactpunten heb ik vervangen door eentje van een normale Ef lens. Deze afdekplaat is het enige wat er voor zorgt dat je een Efs niet op een 1D,1Ds of 5D kunt bevestigen.
Op een fullframe(5Den 1Ds) kan je deze lens nu ook monteren.....alleen vrees ik dat de beeldcirkel die de lens naar de sensor projecteerd te klein gaat zijn. Ik heb geen fullframebody en kan het dus niet echt proberen.
Last edited by RUPSELKOPKE; 6 augustus 2007, 11:51.
Ik kan deze lens perfect tussen 12-22mm gebruiken. Ik heb een metalen ringetje net achter de filterdraad gekleeft zodat ik ze nooit verder dan 12mm
kan zoomen aan de breedste zijde.De bij een Efs lens verder uitstekende afdekplaat naast het achterste lenselement en de contactpunten heb ik vervangen door eentje van een normale Ef lens. Deze afdekplaat is het enige wat er voor zorgt dat je een Efs niet op een 1D,1Ds of 5D kunt bevestigen.
wat een doe-het-zelver je hebt dus eigenlijk een EF 12-22 lens gemaakt?
overigens zie ik helemaal rechts (circa 4 cm onder de horizon) een hele mooie felle weerspiegeling van het zonlicht in het water.. Had misschien ook mooi geweest om daar iets meer van in beeld te brengen? Maar misschien was dat wel niet mogelijk?
Maar hij is nu ook al heel fraai hoor..
Daar in Ambleteuse op het strand is echt wel veel moois te zien
Ik zet mijn driepikkelke daar op die rotsplaat neer en begin foto's te maken.....en ik zie bijlange niet alles door mijn viewfinder......pas achteraf als ik thuis kom denk ik vaak "ik had beter mijn camera zus of zo kunnen zetten om nog een andere(misschien betere) compositie te maken". Maar ik zie dat telkens pas op mijn pc scherm.
Comment