of
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Garnwerd Reitdiep
Collapse
X
-
-
Re: Garnwerd Reitdiep
Oorspronkelijk geplaatst door Tomassi Bekijk berichtof
Groetjes, WimFujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
Fujifilm X100V - Sony RX100M3
-
weerschijn en het licht spreken mij wel aan hier.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk berichtGeen van beide. Het onderwerp kan me niet boeien, en de hoogspanningsleidingen storen. Ik mis bovendien ook nog wat scherpte. Jammer.
Groetjes, Wim
Jammer. Wat is dan jammer. Jammer is dat u, naast velen op dit forum, naar mijn mening niet in staat bent een (opbouwend) kritiek te kunnen leveren. Dit is ook iets wat mij heeft verbaasd over de hele breedte van dit forum. Ik wil niet dat u zich persoonlijk bejegend voelt, maar na 3 jaar op dit forum merk ik dat dit een neerwaartse tendens is op dit forum. Waar bepaalde mensen destijds een heldere inhoudelijke bijdrage leverden ten behoeve van de ontwikkeling van fotografische kwaliteit, zie ik dat er tegenwoordig steeds meer wordt volstaan met een 'ja, leuk' of aan de andere kant 'nee, jammer'. Dit is nu precies wat IK jammer vindt. Kortom mis ik de feedback die hier een tijd geleden wel bestond waarin ook veel collega BD'ers op een positievere manier met elkaar omgingen. Ik wil hiermee niet mensen persoonlijk voor het hoofd stoten, het is alleen wat ik denk te constateren. Of u het hier mee eens bent is natuurlijk een ander verhaal.
Groeten
Comment
-
OK Tomassi, ik kan dat verstaan.
Maar het soort opbouwende kritiek waar je op hoopt, kan je volgens mij enkel verwachten in het forum fotodiscussie. Daar is het de bedoeling dat er ook constructieve suggesties gegeven worden om tot een beter resultaat te komen.
Het aanbod in showcase is zo groot geworden, dat het gepast reageren op elke topic onmogelijk geworden is. Het resultaat is dan dat vele kijkers enkel reageren op een foto die hen bevalt, en niet meer reageren wanneer de foto hen niets zegt. En dan krijg je ofwel die reacties van "mooi" en "leuk", zonder kritische toelichting, ofwel totaal geen reactie.
Bij het bekijken van jouw foto wou ik ook eerst niet reageren. Maar deze foto spreekt me niet aan, en dus vond ik dat ik dat mocht laten weten. Je vraagt naar of en daar krijg je van mij een antwoord op (maar wanneer ik mijn commentaar nu terug lees, merk ik dat ik idd nogal kortaf geweest bent, wat niet echt mijn gewoonte is). Neem mijn reactie vooral niet persoonlijk, ik heb veel respect voor iedereen die hier post.
Ik ben er van overtuigd dat er anderen zijn die jouw opname wel smaken. Ik vind dat ze dat hier ook moeten laten weten.
Groetjes, WimFujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
Fujifilm X100V - Sony RX100M3
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk berichtIk ben er van overtuigd dat er anderen zijn die jouw opname wel smaken. Ik vind dat ze dat hier ook moeten laten weten.
Groetjes, Wim
En daar ben ik bij. Van dit soort foto's zijn er twaalf in een dozijn. Als je hier iets post dan moet het toch minstens een klein beetje buiten het gemiddelde uitkomen, ofwel beter, ofwel slechter met een vraag erbij.
Het stoort de O.T dat er niet meer positieve reactie's komen op de geplaatste foto's. Mij stoort het dat er op bijna elke geplaatste foto een salvo volgt van lofbetuigingen in pure Eddy Wally stijl: mooi!!!!!, fantastisch, ongelooflijk, prachtig......
Wie hier iets zet doet dat om een vraag te stellen aan de gemeenschap of om zijn/haar ego te strelen en moet dan ook kunnen verdragen dat dit strelen eens tegen de haren ingaat.
Comment
-
Hou het netjes aub.
Als je de foto post op BD (ongeacht of het Showcase is of Fotodiscussie (Extra) ) dan kun je rekenen op commentaar. Commentaar in Showcase hoeft niet onderbouwd te worden, in Fotodiscussie (Extra) wel. Zeker als men vraagt om of dan kun je verwachten dat iemand zijn mening geeft. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn, zoveel mensen, zoveel smaken.
Mocht je echt opbouwend commentaar willen, dan kun je een foto beter in Fotodiscussie plaatsen.
Hoewel ik van landschapsfotografie hou, vind ik deze foto ook niet super. Ik mis een duidelijk onderwerp. Nu blijven mijn ogen dwalen over de foto, er is geen rustpunt. Het kanaal en en de dijk leidt je de foto in, maar waarnaartoe is niet duidelijk voor mij. Daarnaast is de foto vrij statisch, als je de horizon al iets minder in het midden had gezet, dan was dat al minder geweest. Ook de hoogspanningskabels storen, en maken de compositie wel wat rommelig. Nogmaals je hoeft het niet eens te zijn met mijn commentaar, maar dit is wat ik ervan vind.Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.--------
Comment
Comment