Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Mighty Fraser River (Canada) bij het avond zonnetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The Mighty Fraser River (Canada) bij het avond zonnetje

Hallo Allemaal,

Ik ga nog wat verder met foto’s die ik vorige maand (juni) genomen heb als mijn familie op bezoek was voor 3 weken bij ons in Vancouver (westkust van Canada).

Wel, even terug naar het stadsleven. Deze foto's waren genomen bij het late avond zonnetje en dat gaf een heel speciaal licht effect. De bergen zijn normaal te zien achter die bruggen, maar op die dag zaten ze voor het grootste deel verstopt achter de bergen. Deze foto's waren genomen met gebruik van een circular polarizer.

Zijn deze foto's iets? of

Vele groetjes uit een zeer warm en zonnig (35 graden) Vancouver,
    Ann

Foto 1: Tugboten op de rivier

Focal Length: 7mm - Exposure Time: 1/200 sec. - F-Number: f/5.6 - ISO Speed: ISO-125

Foto 2: De skytrain is in zicht

Focal Length: 17mm - Exposure Time: 1/150 sec. - F-Number: f/5.6 - ISO Speed: ISO-125

Foto 3: Close up van de skytrain

Focal Length: 39mm - Exposure Time: 1/200 sec. - F-Number: f/5.6 - ISO-125

Hier is een beetje info over de foto's voor diegene wat het interesseert: Deze foto was genomen aan de New Westminster Quay met een zicht over de Fraser River met de Patullo Bridge en de Skytrain Bridge. De Patullo Bridge (de orange-rode brug) is voor voertuigen en verbindt New Westminster met Surrey. De Skytrain Bridge is voor de skytrain...de skytrain behoort tot het openbaar vervoer van Greater Vancouver en nabije omgeving.

De skytrain kan je vergelijken met de metro maar een stuk boven de grond). Je kan de skytrain op de brug zien in alle 3 de foto's. New Wesminster is een stad die bij Greater Vancouver behoort en is ongeveer 15-20 minuten rijden van het centrum van Vancouver. Wij wonen in deze stad en de New Westminster Quay is een 5 minuten van ons thuis.

De Fraser Rivier is de langste rivier in de provincie British Columbia, Canada en ontspringt dichtbij Mount Robson in de Canadese Rockies. De Fraser River is 1400km lang en vloeit uiteindelijk in de Pacific Ocean (Stille Ocean) in de buurt van Vancouver.

Re: The Mighty Fraser River (Canada) bij het avond zonnetje

Knappe foto's. Het licht is inderdaad mooi. Als dat bruin water in de Pacific Ocean (Stille Oceaan) stroomt dat geeft ook een mooi kleurpallet denk ik.
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

De eerste foto spreekt me het meest aan, kleurrijk en een prachtige wolkenpartij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
        Knappe foto's. Het licht is inderdaad mooi. Als dat bruin water in de Pacific Ocean (Stille Oceaan) stroomt dat geeft ook een mooi kleurpallet denk ik.
        Haha Paul...daar zegt ge zoiets! De Pacific Ocean zelf ziet er anders nog vrij zuiver uit op vele plaatsen in Vancouver. En als je nu meer naar het noorden gaat en de Fraser Rivier volgt, dan is het water zo helder als het maar kan zijn! Raar eigenlijk, he? En op sommige dagen ziet de rivier er meer blauw uit en deze dag zag het er maar lelijk uit, maar in de combinatie met de rest viel het nog mee om op foto te zetten.

In dit gedeelte van deze rivier wordt er veel aan "forestry" (bomen industrie) en er zijn ook wat "pulp mills", weet niet hoe ik het precies naar het Nederlands moet vertalen. Maar in zo'n pulp mill worden hout stukjes verwerkt in vezelplaten/borden en die dan ergens anders gebruikt kunnen worden.

Groetjes,
        Ann

Comment

voor mij ook de eerste ann! Heel mooi licht, knappe kleurtjes, en mooie compo!

Comment

Drie mooie foto's, Ann! De compositie van de eerste heeft mijn voorkeur! De lichtinval is op elke foto bijzonder.
            http://kadoosje.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Myo Bekijk bericht
              Drie mooie foto's, Ann! De compositie van de eerste heeft mijn voorkeur! De lichtinval is op elke foto bijzonder.
              Ik volg Myo volledig
              Groetjes, 4ginie

Photography is a way of life...

Comment

Mooi reeks
                Met voorkeur voor 1
                Nikon materiaal

Comment

Mooie reeks met echt prachtige kleuren.
                  Waarschijnlijk geschoten op het ideale uur van de dag.
                  Je tweede vind ik je beste van de 3.

Keep em comin' !!
                  http://www.philippeswiggers.be

Comment

Knappe reeks
                    Meer foto's op mijn website

Comment

Heel mooie reeks weeral met mooie avondkleuren.
                      De 2de foto is mijn favoriet hier, daarop lijkt het wel dat door de bruine kleur van het water er precies géén water in de rivierbedding stroomt en dat die boot droogstaat

BD0723BE

Comment

mooie opnamen met erg mooi licht, heerlijk vissen op die rivier trouwens.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mijn voorkee gaat uit naar nr 1
                          Mvg,
                          Marijn

My Flickr

Comment

Dank u voor alle toffe reacties!

Comment

Zeer knappe beelden; met sterke voorkeur nr 1 door mooie wolkenpartij én de speciale lichtinval.

mvg,

Roland

Comment

Working...
                              X