Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als de avond valt over Vancouver aan de westkust van Canada

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Als de avond valt over Vancouver aan de westkust van Canada

Hallo Allemaal,

Na lange tijd nog eens een post vanuit Canada. Van 6 juni tot en met 23 juni 2007 heb ik mijn mama (mijn papa is helaas al overleden ), mijn tante en nonkel op vakantie gehad uit Belgie.

We zijn er bijna elke dag op uit geweest en hebben vooral Vancouver en de nabije omgeving bezocht. Het weer viel vrij goed mee met af en toe een bui, maar ook zonnige en warme periodes. Het was ook wel weer eens heerlijk om toerist te zijn in mijn eigen omgeving! Dus sorry dat ik een tijdje geen foto's meer bezocht heb hier...maar nu heb ik weer een beetje meer tijd.

De foto's hier beneden zijn genomen met een zicht over het centrum van Vancouver en de haven aan False Creek. De zon was bijna onder en liet een mooie gloed na op de gebouwen terwijl de stadslichtjes tevoorschijn kwamen.

De foto's waren genomen zonder statief! Ik heb een beetje contrast toegevoegd bij de meeste foto's en er een kader rond gezet. Verder zijn er geen verandering aangebracht. Ik hoop dat jullie deze mooi vinden.

Vele groetjes uit een warm en zonnig (30 graden) Vancouver,
    Ann

Foto 1: Zicht op de Burrard Street Bridge

Focal Length: 6mm - Exposure Time: 1/60 sec. - F-Number: f/2.8 - ISO Speed: ISO-125

Foto 2: Een zicht op de kleine haven in False Creek

Focal Length: 6mm - Exposure Time: 1/40 sec. - F-Number: f/2.8 - ISO Speed: ISO-125

Foto 3: Nog een zicht op de kleine haven in False Creek

Focal Length: 6mm - Exposure Time: 1/40 sec. - F-Number: f/2.8 - ISO-125

Re: Als de avond valt over Vancouver aan de westkust van Canada

ja ik zie dat je hier op vakantie was, 2&3 is toch Oostende hé

Mooie reeks, ook zonder statief goed gelukt

Grtz

Comment

30 graden , daar kunnen wij hier in België voor 't ogenblik alleen maar van dromen mooi overzicht van de haven, ik zie in je exif sluitertijden van 1/40 sec. en dat zonder statief.... duidelijk een vaste hand
      Leuk om jou en je foto's terug op 't forum te hebben

Comment

@ JLM: Of beeldstabilisatie ingeschakeld natuurlijk.

Prachtige foto's van een mooie srad, Ann!

Comment

Hele mooie foto's!
          www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

ja ik zie dat je hier op vakantie was, 2&3 is toch Oostende hé
            Ewwel da was ook mijn eerste gedacht
            mooie reeks!
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              @ JLM: Of beeldstabilisatie ingeschakeld natuurlijk.

Prachtige foto's van een mooie srad, Ann!
              Inderdaad, mijn camera heeft "super steady shot", dat heb ik dus ingesteld. Maar als het nu nog wat donkerder was en wat meer lichtjes, dan had ik toch wel een statief nodig...want zo super steady is het dan ook weer niet.

Groetjes en bedankt voor de leuke reacties...en neen het was toch niet Oostende...hehe!

Ann

Comment

Ik wil daar ook wel eens op vakantie , ik hoop dat dit het begin is van een reeksje
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Knappe serie hoor en waarschijnlijk een mooie stad om er te wonen. Voor mij is foto 1 met die mooie oranje schijn op de gebouwen de beste
                  Maar ... ik zie toch liever uw Canadese meertjes en natuurlandschappen.
                  Ik ben tevens genen botenliefhebber.

groeten,
                  BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                    Knappe serie hoor en waarschijnlijk een mooie stad om er te wonen. Voor mij is foto 1 met die mooie oranje schijn op de gebouwen de beste
                    Maar ... ik zie toch liever uw Canadese meertjes en natuurlandschappen.
                    Ik ben tevens genen botenliefhebber.

groeten,
                    Hoi Geert,

Wij wonen een 15km van het centrum van Vancouver af en een heel stuk rustiger. Ik zou zelf niet graag in het centrum willen wonen, maar het is wel fijn om er af en toe eens naartoe te gaan. De oceaan, de stad en de bergen zijn binnen de 20-30km van ons thuis bereikbaar en dat vind ik dus wel geweldig aan deze streek!

Ja, die prachtige meren en landschappen van de Canadese Rockies daar kan niet veel tegenop. Ik ben er niet meer geweest sinds vorig jaar...dus je zal nog even moeten wachten tot we er weer eens naartoe gaan. Ik geniet anders ook wel eens van stads fotografie.

Rondom Vancouver zelf zijn ook mooie meren en prachtige natuur landschappen...foto's ervan volgen nog wel in de nabije toekomst!

Vele groetjes uit een zonnig en warm Vancouver (26 graden),
                    Ann

Comment

Mooie reeks!
                      http://blackletterday.wordpress.com

Comment

O yeah! Lang geleden Anneke da ge nog iets hebt gepost.
                        Volgende week zitten we daar ook!!! Nu dinsdag vertrekken we. Vliegen eerst via Philadelphia zo naar Seatle om met de bus Vancouver aan te doen (effekes) en dan vandaaruit met een huurauto naar Calgary te rijden (met een tussenstop in Canmore). Op onze terugweg doen we nog ff de noorzijde van Vancouver aan voor een paar dagen. Can't wait!!!! YIHAA CANADA HERE WE COME!
                        www.olivierdutre.com
                        Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli4 Bekijk bericht
                          O yeah! Lang geleden Anneke da ge nog iets hebt gepost.
                          Volgende week zitten we daar ook!!! Nu dinsdag vertrekken we. Vliegen eerst via Philadelphia zo naar Seatle om met de bus Vancouver aan te doen (effekes) en dan vandaaruit met een huurauto naar Calgary te rijden (met een tussenstop in Canmore). Op onze terugweg doen we nog ff de noorzijde van Vancouver aan voor een paar dagen. Can't wait!!!! YIHAA CANADA HERE WE COME!
                          Halloooo!

Eventjes off topic:
                          Nu ga ik hier nog competitie krijgen op het BD met die mooie Canadese landschappen! Wel, wees er maar klaar voor om die ontspanningknop van je camera heel veel te gaan gebruiken.

Bij deze wens ik je een hele goede vlucht toe voor dinsdag en natuurlijk ook een hele goede reis...geniet er vooral van! Het weer ziet er in elk geval goed uit voor je eerste week, ze geven zonnig weer met temperaturen tussen de 25-30 graden.

Wij gaan volgende zaterdag (14 juli) naar de Okanagan Valley waar we in een weekje in een chalet verblijven aan Mara Lake (dat meer vloeit uit het Shuswap Lake en is ongeveer een uurtje ten westen van Revelstoke).

Vele groetjes,
                          Anneke
                          Last edited by Ann75; 8 juli 2007, 05:22.

Comment

mooie overzichtfoto's...

Ben ook wel benieuwd naar de foto's die je (eventueel) gaat maken in Okanagan Valley .....

Comment

Beste Ann,
                              Ik vind dat je prachtige beelden schiet met veel oog voor kleur, licht, compo en cadrage. Mooie vlakverdelingen met voorgrond, onderwerp en achtergrond - telkenmale met een heerlijke, felle toonzetting
                              Maar... naar mijn aanvoelen staat je verscherping veel te hoog - de beelden verliezen hun natuurlijkheid, het worden a.h.w. slecht gedrukte postkaarten (als je begrijpt wat ik bedoel)...
                              Het is een detail, maar IMHO niet onbelangrijk
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                              X