Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IR landschap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IR landschap

Ook eens een poging gewaagd

Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Re: IR landschap

't lijkt wel een mooie foto, maar ik snap de bedoeling van de bewerking niet goed. Kan je de originele foto misschien ook eens posten?

Comment

Kant en broderie

Compo leent er zich niet voor imo.

Technisch geslaagd
      mvg,
      Ludo V.

Comment

Geen idee of het geslaagd is, kheb er mij nooit eerder aan gewaagd.
        Wat ik wel niet zo mooi vind is de op mijn scherm uitgebrande bomen.
        Ik merk wel wat detail op (stammen, takken) maar het geheel toont heel wit,
        vooral in tegenstelling tot die knappe lucht!

Comment

Dit associeer ik niet met infrarood maar met een negatief. Het doet me denken aan een Ilford FP4 negatief dat op een lichtbak ligt.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

Comment

Dit is zeker geen geslaagde IR en dit is zeker geen schande. Zelden zie ik goede digitale IR-foto's.
            In ons vroeger analoog leven was dit al zeer moeilijk, maar de uiteindelijke resultaten waren toch beter.
            http://www.torekefoto.be

Comment

Oke , was ook maar eens om te proberen, Ik zal nog veel moeten leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                Doe je dit rechtstreeks uit je camera of gooi je er een filter over achteraf? Een beetje zuiniger zou het wél goed maken denk ik.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Doe je dit rechtstreeks uit je camera of gooi je er een filter over achteraf? Een beetje zuiniger zou het wél goed maken denk ik.
                  Met het slechte weer heb ik een beetje zitten spelen met ps. Ik heb indertussen een heel interessant boek gevonden : Het photoshop cs2 boek voor digitale fotografen door Scott Kelby. Al heel veel bij geleerd. Indertussen al gezien dat ik totaal verkeerd bezig was. Maar ja al doende leert men

Comment

Met het slechte weer heb ik een beetje zitten spelen met ps. Ik heb indertussen een heel interessant boek gevonden : Het photoshop cs2 boek voor digitale fotografen door Scott Kelby. Al heel veel bij geleerd. Indertussen al gezien dat ik totaal verkeerd bezig was. Maar ja al doende leert men
                    Doe hem nog es opnieuw dan hé... moet wel lukken!
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Goeie poging om het infrarood-effect wat na te bootsen met photoshop.
                      Ik vermoed dat je eerst omgezet hebt naar zwart wit en daarna "invert" toegepast hebt.

In de link vind je een Engelse photoshop tutorial(les) hoe het effect nog beter kan nagemaakt worden.Een paar keer het filmpje bekijken kan helpen ,want echt simpel is het niet.
                      http://www.radiantvista.com/archive/video_tutorials/11/
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Goeie poging om het infrarood-effect wat na te bootsen met photoshop.
                        Ik vermoed dat je eerst omgezet hebt naar zwart wit en daarna "invert" toegepast hebt.

In de link vind je een Engelse photoshop tutorial(les) hoe het effect nog beter kan nagemaakt worden.Een paar keer het filmpje bekijken kan helpen ,want echt simpel is het niet.
                        http://www.radiantvista.com/archive/video_tutorials/11/
                        bedankt ik ga nog eens opnieuw proberen

Comment

al doende leert men,ik leer nog elke dag bij

Comment

Volgens mij kun je dit niet écht in photoshop.
                            Maar er zijn verschillende tuts die in de richting gaan en in bepaalde gevallen een redelijk resultaat kunnen geven. CS3 heeft ook een standaard curve preset ervoor.

Maar dit is eigenlijk iets dat je on the field moet doen.

De cokin P007 is een goede (hardware) filter waarmee je kan oefenen want niet zo duur.
                            De hoya R72 is heel populair.

Nu nog wachten op zonnige dagen.

Comment

ik denk ook dat ik die filter ga aanschaffen want met fotoschop kom ik er niet denk ik. Mag ik het rare resultaat hier nog eens posten , of doe ik het beter in descussie ?

Comment

Working...
                              X