Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPDATE ! Overweldigend wolkenlandschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overweldigend wolkenlandschap

    Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
    @natuurfreak:
    Elke landschaps fotograaf moet toch groothoek hebben?
    Ja, maar als ik jouw foto's zie dan bekruipt mij het gevoel dat jij zelfs met een kartonnen doos nog mooie foto's kan maken...

    Overigens, ik las ergens, (weet niet meer waar) dat je een nieuwe groothoek krijgt... weet je al welke? Wat is dan jouw overweging geweest, want met die 17-40 maak je al schitterende weidse foto's? Waar kom je dan te kort?
    Ik weet wel dat bovenstaande foto niet met de 17-40 is genomen..

    ps ik weet overigens niet of ik deze vraag in je topic mag stellen, anders hoor ik het wel via PM...

    Comment


    • #17
      Re: Overweldigend wolkenlandschap

      Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
      Oeee....die'n update is ook super, je voelt de dreiging...Ansel achterna
      WOW - dat noem ik nog eens een compliment...
      Mijn dank, dank, dank je wel, jawel

      Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
      Ja, maar als ik jouw foto's zie dan bekruipt mij het gevoel dat jij zelfs met een kartonnen doos nog mooie foto's kan maken...
      Hahaha - dat heb ik vroeger ook nog gedaan; een zelfgemaakte camera obscura met een speldeprik in alu-folie als "lens" en een stukje fotopapier als "film"
      Dat waren nog eens tijden
      Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
      Overigens, ik las ergens, (weet niet meer waar) dat je een nieuwe groothoek krijgt... weet je al welke? Wat is dan jouw overweging geweest, want met die 17-40 maak je al schitterende weidse foto's? Waar kom je dan te kort?
      Ik weet wel dat bovenstaande foto niet met de 17-40 is genomen..
      Dat is de EFs 10-22 geworden. Gewoon een stapje verder, met als foto's van Rupselkopke als grote voorbeeld.
      Vandaag ook nog wat speelgoed van RRS binnengekregen voor onder andere de betere panoramashots...
      ... Ik noem het een nieuw hoofdstuk, een trapje hoger. Nu maar hopen dat het voetstuk dat ik wil bouwen niet te hoog is. Vallen doet dan zo'n pijn.
      hahaha
      Maare... dit fotowerk in dit topic is telewerk. Ook dat kan voldoen met landschappen. Gewoon de juiste keuze proberen te maken in de juiste gevallen. Groothoek is niet altijd noodzakelijk om over te brengen wat je wilt laten zien.
      Toch?
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #18
        Re: UPDATE ! Overweldigend wolkenlandschap

        Je tweede vind ik echt indrukwekkend
        :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

        Comment


        • #19
          Re: Overweldigend wolkenlandschap

          Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
          Groothoek is niet altijd noodzakelijk om over te brengen wat je wilt laten zien.
          Toch?
          Daar ben ik het mee eens...
          Ik zie al die verschillende objectieven (macro,tele,groothoek, etc...) als allemaal andere (venstertjes/luikjes) waardoor je naar de wereld om je heen kan kijken, en door elk ander venstertje valt er wel iets interessants te zien en vast te leggen. Maar eigenlijk is het belangrijkste venstertje toch je ogen..
          Last edited by natuurfreak; 28 juni 2007, 07:58.

          Comment


          • #20
            Re: UPDATE ! Overweldigend wolkenlandschap

            De macht van de elementen! Ik vraag me af hoe nr 1 was geweest in kleur.
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

            Comment


            • #21
              Re: UPDATE ! Overweldigend wolkenlandschap

              Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
              De macht van de elementen! Ik vraag me af hoe nr 1 was geweest in kleur.
              Daar kan ik kort over zijn; saai. Alleen wat tinten blauw in de lucht, met wat witte koppen.
              Maare... ik zie zoveel wolkenfoto's, dat ik eens wat anders wilde. Zwartwit leent zich eigenlijk beter om dreiging in de lucht weer te geven. Maar dat is een persoonlijke mening.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #22
                Re: UPDATE ! Overweldigend wolkenlandschap

                Anders is ook zeker je tweede. Die vind ik echt leuk. Anders dan anders en toch erg goede compo.
                Door die bomen geeft hij ook prima de sfeer (en het weer) weer op dat moment.
                http://www.philippeswiggers.be

                Comment


                • #23
                  Re: UPDATE ! Overweldigend wolkenlandschap

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mr. White Bekijk bericht
                  Anders is ook zeker je tweede. Die vind ik echt leuk. Anders dan anders en toch erg goede compo.
                  Door die bomen geeft hij ook prima de sfeer (en het weer) weer op dat moment.
                  Dank je wel. En dan te bedenken dat op een ander forum het bijna per definitie als slechte foto beschouwd wordt.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: UPDATE ! Overweldigend wolkenlandschap

                    Zo zie je maar smaken verschillen... Maar soms mag er wel eens verder gekeken worden dan de altijd weer terugkerende typische dingen. Ik denk dat dat nogal vaak een probleem is...
                    In elk geval nogmaals
                    http://www.philippeswiggers.be

                    Comment

                    Working...
                    X