Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Weeral een foto en weer een dikke merci voor de verklarende uitleg, prachtig
Vraag: heb jij fotografen waar je zelf naar opkijkt en wiens werk je aanzet tot het maken van jou landschapsfoto´s ?
Ik heb enorm veel bewondering voor de leden van Timecatcher. http://www.timecatcher.com/index.cfm
Marc Adamus is de jongste van deze fotografen. Hij verdient zijnen boterham met de foto's die hij verkoopt......met wat hij daarna nog over heeft betaald hij zijn volgende soms weken durende trips. Ian Cameron gebruikt ondanks de digitale vooruitgang nog steeds een paar analoge middenformaat camera's. Als ik ooit de helft van hun niveau haal ben ik meer dan tevreden.
Je bent de meester in strandgezichten, ik bewonder je werk
Is de graduele filter die je gebruikt zo'n vierkant raampje à la Cokin ?
Yep.... een rechthoekig stukje hars van Cokin. Ik gebruik hun X-systeem voor mijn breedhoekopnamen. Zonder gebruik te maken van deze graduele filters zou het bijna onmogelijk geweest zijn om hier om de lucht en voorgrond in balans te brengen in één enkele opname.
Aha, ik zie nu waar jij je inspiratie vandaan haalt, er staan inderdaad fantastische platen tussen . Verklaart ook waarom jij naar Calais trekt, want onze 60 km Belgische zandbak biedt simpelweg zo geen landschappen.
BTW, uw landschappen zouden er toch niet tussen misstaan
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Comment