Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerp is burning

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Antwerp is burning

Deze foto werd genomen tijdens een wolkeloze nacht, waar het maan- en sterrenlicht verblind werd door de industrie in de Antwerpse haven. Op de foto zijn twee flares te zien van de chemische industrie, waarvan een van de twee serieus gas aan het geven is. Hoewel het er heet aan toe ging stond ik op een veilige afstand
    Spijtig genoeg had ik geen statief bij, maar IS en de flares doen wonderen.

Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: Antwerp is burning

vind het een mooie opname, alleen het gras/riet op de voorgrond niet zo passend.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dit had een hele mooie foto kunnen zijn maar ıs dat voor mij niet.
      Vind de foto zwaar overbelicht wat overtollige ruis met zich meebrengt en de sfeer absoluut niet ten goede komt.
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Dit had een hele mooie foto kunnen zijn maar ıs dat voor mij niet.
        Vind de foto zwaar overbelicht wat overtollige ruis met zich meebrengt en de sfeer absoluut niet ten goede komt.
        Ben ik het enigzins mee eens. De foto had best wat minder belicht mogen worden
        ''De camera is een instrument dat de mensen leert kijken zonder camera''
        Nikon D50, Tamron 28-75mm F2.8 , Panasonic DMC-FZ5

Comment

Op algemeen verzoek, hier de originele foto: de enige bewerking is een onderbelichting van 1,5 stops tov de camerameting.
          Beter? De bewerkte foto die ik eerst gepost had was in feite een soort van experiment: ik heb twee belichtingen gecombineerd om het riet op de voorgrond correct te belichten, en tegelijkertijd de flares toch niet te sterk te overbelichten. Maar misschien is het resultaat wel wat overprocessed Graag jullie commentaar.Of als iemand zich geroepen voelt om een eigen interpretatie te geven en een betere belichting te shoppen, graag. We kunnen er alleen maar iets van leren.

Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Ik vrees dat de enıge oplossıng ın dıt geval ıs : de foto opnıeuw gaan maken.
            Een foto dıe zo overbelıcht ıs mıst te veel ınformatıe en heeft te veel ruıs.
            Zelfs met de anderhalve stop mınder heb je nıet de nodıge sfeer...

Maar ıdee echt goed hoor...
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Eerlijk gezegd vind ik niet dat de foto overbelicht is. Hij is gemaakt op iso 800, wat idd wel teveel ruis veroorzaakt (hoewel het me persoonlijk in deze foto niet zo erg stoort). Op een lagere gevoeligheid maar mét statief was beter geweest, maar zo'n statief ontbreekt nog aan mijn collectie . Maar ja, bij gelegenheid zal ik nog wel eens terugkeren met statief, zodat ik verschillende belichtingen kan uitproberen. De bedoeling is uiteindelijk dat een dergelijke foto aan de muur van mn nieuwe Antwerpse appartementje terechtkomt, dus tegen dan moet het wel goed zijn

Comment

Working...
              X