Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reeën in het Scheldeland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reeën in het Scheldeland

    het verhaal begint een jaar of vijf, zes terug. Toen doken de eerste geruchten op als zou er reewild in de Scheldebroeken zitten. Dit werd al lachend afgedaan als toogpraat, omwille van de reden dat deze geruchten afkomstig waren van mannen die wel gekend waren als ervaren "mannen van 't veld", maar ook als minstens even ervaren aan de tapkast als het donker was.
    Een jaar terug heb ik dan van een zeer betrouwbare bron vernomen dat er wel degelijk een kleine populatie zou rondzwerven in onze streek. Niemand weet echter van waar ze komen.
    Een week terug heeft de aanwezigheid van reesporen aan een drinkplaats me dan overtuigd om gericht te gaan zoeken.
    Door eleminatie van factoren als biotoop, storende aanwzeigheden e.d. heb ik het gebied om te zoeken (35 km langsheen de dijken met een breedte tot enkele kilometers) kunnen herleiden tot een paar vierkante kilometer.
    Vanmorgen was het dan prijs
    Ik heb me beperkt tot het benaderen van één geisoleerde hinde tot een 200 meter, kwestie van niks te veel te verstoren. Ik ken de grootte en de samenstelling van de kudde (nog) niet.
    Foto's genomen vrij vroeg in de morgen.





    fotosite

  • #2
    Re: Reeën in het Scheldeland

    Blij, blij, blij ! Hoe klein de populatie ook is, hoe ze er gekomen zijn ... allemaal niet zo belangrijk. Het feit dat ze ( althans deze op de foto ) er goed en gezond uitzien is op zich een overwinning. Laat ons een stuk natuur teruggeven aan de natuur, en dan ... wie weet ?

    Mvg.,
    Lucbil

    ( Oh ja, de foto's zijn ondanks de moeilijkere omstandigheden ook geslaagd hoor .)
    We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
    NIKON D80 / AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED (VR )

    Comment


    • #3
      Re: Reeën in het Scheldeland

      Mooie reeks. Derde
      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

      Comment


      • #4
        Re: Reeën in het Scheldeland

        prachtige waarneming. Je hoort en ziet hier een persoon met kennis van zaken. Doe zo verder
        Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

        Comment


        • #5
          Re: Reeën in het Scheldeland

          Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
          prachtige waarneming. Je hoort en ziet hier een persoon met kennis van zaken. Doe zo verder
          ja hoor, ik kijk altijd uit naar foto's van Elsan!
          mvg,jacky
          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
          Grtjs, Jacky

          Comment


          • #6
            Re: Reeën in het Scheldeland

            Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
            ja hoor, ik kijk altijd uit naar foto's van Elsan!
            mvg,jacky
            idem hier!
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #7
              Re: Reeën in het Scheldeland

              De laatste weken ben ik er ook al enkele tegengekomen vlakbij bornem centrum ( richting kasteel en oude schelde op ).
              Mooie fotos trouwens.
              Last edited by stijnh; 18 mei 2007, 21:12.
              Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
              een hoop sunbounce & strobist stuff

              Comment


              • #8
                Re: Reeën in het Scheldeland

                Geweldig, Paul! Proficiat voor je vondst en zeker voor de foto's!

                Groetjes

                Marc
                http://www.pbase.com/neos_marc

                www.caridina.be

                Comment


                • #9
                  Re: Reeën in het Scheldeland

                  Woo! Zéér mooie foto's!
                  Ik woon in Limburg, en als je goed kijkt zie je bijna iedere dag wel reeën.
                  Kleine zeur-opmerking: het is geen hinde maar een reegeit, en geen kudde maar een sprong.
                  Geen kritiek natuurlijk, maar dat je het weet.

                  Ga zo door!
                  Sony Alpha A-200
                  Sony 18-70 + Sigma 28-200 + Tamron 70-300 + Sigma 400 F5.6

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reeën in het Scheldeland

                    Mooi speurwerk!
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reeën in het Scheldeland

                      Verhaal is heel mooi en het is wel duidelijk dat je er wat van kent, maar de foto's vind ik niet zo denderend...
                      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reeën in het Scheldeland

                        Ja, om deze schuchtere dieren te fotograferen mag je niet lang aarzelen
                        en dus vlug te werk gaan. Ook een grote dosis geluk is er nodig.
                        Het eerste beeld is fotografisch de beste, maar de tweede wel de leukste.
                        Ook in de westhoek ( Regio Poperinge - Ieper ) komen ze al een aantal
                        jaren voor in de zogenoemde Galgebossen; tevens nog op een aantal andere
                        plaatsen. Ze zouden zijn over"gewaaid" van Clairmarais ( bos- en waterrijk )
                        gebied in de buurt van Saint Omer.
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reeën in het Scheldeland

                          Proficiat met je volgehouden speurwerk!Mag ik vragen:is dat met een Bigma,of heb jij een heuse 500mm prime?



                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reeën in het Scheldeland

                            mooi werk hoor deze zie je niet iedere dag
                            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                            *BD1034BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reeën in het Scheldeland

                              Mooi werk, niet alleen je foto's maar ook het verhaal erbij.
                              Hopelijk blijven de jagers weg.

                              Iedere morgen (al drie jaar) verschijnen aan de rand van het bos (200 meter afstand) bij mij drie reeën.
                              Aangezien ik geen grote tele lens heb en ook bang ben dat ik deze dieren zodanig verjaagd dat ze niet terugkomen laat ik ze maar rustig hun gang gaan.

                              Ik geniet dan ook iedere morgen met volle teugen van dit schitterende schouwspel.

                              mvg
                              Antoine

                              Comment

                              Working...
                              X