Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Wordt er niet een nieuwe gelijkaardigs gemaakt, maar dan een stuk verder? Ik vind het alleszins heel spijtig! Maar je mag er zowieso al een hele tijd niet meer op. Hij is ook in een erbarmelijke staat.
We zullen ons moeten reppen ! In de sreekkrant midden kust van gisteren staat "deze maand starten de werken voor de afbraak van het Oosterstaketsel" spijtig toch weer een baken dat verdwijnt dus fotokes gaan maken voor het nageslacht hé .
dus zoals gezegd goed zorg dragen voor deze mooie foto Groetjes G.
Een stukje jeugdsentiment ...
Waaronder we bij laag tij krabbetjes gingen vangen. Hoewel het verboden was hoor. En "karkollen" trokken. Dat waren die kleine slakjes ... En moesten we maken dat we weg waren als een "maalboot" of de "jetfoil" passeerde.
Niet alleen daarom vind ik deze een goeie opname hoor. Ook omwille van de frisse, juiste kleuren. Alsook de scherpte. De compo.
... jammer om te vernemen dat al dit moois gaat gesloopt worden. Dat de fotografen van uit de buurt het maar goed in de lens houden: er zullen daar best nog wel interessante foto's te maken zijn.
Ik ben meteen gaan zoeken naar een opname van hetzelfde onderwerp, gemaakt eind april 2004 (met een geleende Olympus Camedia):
Deze maand wordt gestart met de sloop van het oosterstaketsel. Men zou beginnen met het beton weg te doen en dit hergebruiken om een deel van de nieuwe strekdam te maken. Het houten uiteinde (op deze foto mooi in beeld gebracht) is een beschermt monument en zal later integraal verhuist worden. Het staketsel aan de kant oostende-centrum blijft bestaan. Men zal 2 nieuwe strekdammen maken (gelijkaardig aan die in Zeebrugge). 1 thv de Vlaanderenstraat en 1 thv de halve maan. Dit zijn ruwweg de plannen van "Meneer" Vandelanotte en co.
Inderdaad XRay. Dit kadert in het verbreden van de toegangsweg naar de haven.
Zoals gezegd blijft het Westerstaketsel (dat is het staketsel die volledig in hout is) staan daar het een beschermd monument is. - Gelukkig of het had er ook mogen aan geloven.
Voordeel is hoop ik dat de nieuwe staketsels, die zoals in Zeebrugge verder de zee ingaan, volgens mij weer nieuwe perspectieven openen om onze kustlijn te fotograferen. Verder in zee lijkt mij ook leuk om bij stormweer plaatjes te schieten.
Met pijn in het hart afscheid nemen van een mooi staketsel dus, maar ook tegelijkertijd spannend afwachten op de nieuwe mogelijkheden.
In tussentijd : mooie foto van een verdwijnend erfgoed.
Naar ik vernomen heb zullen de strekdammen niet toegankelijk zijn. Men zou wel een beperkte wandelpasserelle aanleggen.
Deze middag werd reeds de rood-witte mast (hier op de foto te zien) verwijderd.
Comment