Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wij blijven...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wij blijven...

    Hoi beste BD'ers,

    ik heb nu al weer een zeer lange tijd niks van mij laten horen op BD
    maar ik heb het dan ook razend druk op werk en daardoor schiet mijn hobby er erg bij in..
    Maar ja, gisteren in ieder geval wel lekker met de familie naar de Biesbos geweest en een paar foto's geschoten.
    Helaas niet veel goeds, maar deze vond ik zelf wel de moeite waard en ik plaats eindelijk weer eens iets

    4 eigenwijze pluisjes die niet weg willen van hun plekje.

    Wat vinden jullie er van?



    Groetjes,


    BackWooD
    Last edited by BackWooD; 19 mei 2008, 21:26. Reden: vernieuwen link naar foto's
    "Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist." (T.Maassen)
    The Black Div

  • #2
    Re: Wij blijven...

    zeker en vast een mooie opname!

    Comment


    • #3
      Re: Wij blijven...

      Is inderdaad meer dan de moeite.
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Wij blijven...

        Goede shot!
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: Wij blijven...

          Té groot diafragma en ISO 80?? Onderwerp van de foto is dan ook té uitgebrand en vertoont geen doortekening meer.



          grt. gauloise

          Comment


          • #6
            Re: Wij blijven...

            Een hele mooie!

            Grtz,Fabienne
            Bevaar het schip van je leven als kapitein maar bekwaam je ook in het dekschrobben.
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Re: Wij blijven...

              Scherp waar nodig, mooie kleuren en een uitstekende compo en BG
              mvg,
              Ludo V.

              Comment


              • #8
                Re: Wij blijven...

                Toffe reacties, dank jullie
                "Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist." (T.Maassen)
                The Black Div

                Comment


                • #9
                  Re: Wij blijven...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
                  Té groot diafragma en ISO 80?? Onderwerp van de foto is dan ook té uitgebrand en vertoont geen doortekening meer.
                  Ik ben nog maar een beginner in de digitale fotokunst en had graag geweten waar de foto is uitgebrand? In Photoshop zijn er 4 pixels met niveau 255 (in het groene kanaal). De foto lijkt mij in het algemeen wat te licht in de middentonen. Schuif bij niveaus de middentonen eens naar 0,70 à 0,75 en het ziet er volgens mij beter uit.

                  Het diafragma mocht zeker wat verder dichtgeknepen worden om de scherptediepte wat te vergroten. Ik ken de Panasonic DMC-FZ7 niet en kan dus niet zeggen of die ISO 80 juist is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wij blijven...

                    Hum, er onstaat nu een technisch gesprek over een "uit de hand" geschoten foto en ik weet niet of deze foto die moeite waard is.

                    Ik heb mij namelijk helemaal niet bezig gehouden met de instellingen van de camera en ik zal vertellen waarom:

                    Wij liepen langs een pad waar veel paardebloemen stonden. Mijn dochter pakte de paardebloem en blies de polletjes eraf. Bij ons in Nederland is het gebruik dat als je ze er allemaal afblaast, je een wens mag doen, is dat in België ook? Afin, mijn dochter lukte dat dus net niet omdat deze vier eigenwijze polletjes zich goed voelden op hun plek. Ze was dus een beetje teleurgesteld dat het haar niet was gelukt(ze is 7 jaar).
                    Mijn vriendin zei toen tegen haar dat ze gerust een wens kon doen omdat wij ook met ons vieren zijn: mijn vriendin, dochter, zoon (5jaar) en ik.
                    Dus zo werd de 'onbelangrijke' paardebloem een fikse symbolische waarde toegekend en vond ik het dus noodzakelijk er even snel een fotootje van te schieten voor hij werd weggegooit. Ik pakte mijn camera (die dus nog in z'n oude stand, shutterpriority, stond met de raynox macro voorzetlens erop ...) en schoot er snel uit de hand wat plaatjes van voordat de paardebloem in de vergetelheid zou belanden.
                    Toen wij thuis kwamen en de foto's die ik heb genomen gingen doorspitten waren wij dus leuk verrast dat deze foto er zo uitkwam.
                    Wat ik er verder ook leuk aan vind is dat ik hem echt alleen maar heb bijgesneden in Photoshop en verder niks.

                    Ik wilde ook graag weer eens iets laten zien/horen op BD en vond daarom deze foto wel de moeite waard.
                    Ik moet eerlijk zijn dat ik dat "uitgebrande" vind meevallen, maar ik kijk dan ook niet zo met een technische blik naar deze foto. Terwijl anderen dat juist weer wel doen en terecht.

                    Maar positieve of negatieve kritiek, ik vind het erg leuk om ze van jullie te lezen!
                    "Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist." (T.Maassen)
                    The Black Div

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wij blijven...

                      mooie opname, nog mooier; slechts een enkel zaadje.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wij blijven...

                        In België is dat inderdaad ook gebruikelijk wat je foto betreft behalve de voor jou sentimentele waarde vind ik hem in ieder geval zéér mooi detail zit er voor mij genoeg in en uitgebrand? ik zie het niet !Groetjes G.

                        Comment

                        Working...
                        X