Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stenen boog (zuidkant Etretat)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stenen boog (zuidkant Etretat)

    Deze baai (welke afgesloten word door twee enorme bogen in de rots) kan je bereiken door een tunnel uitgehouwen in de rots. Bij eb is er een stukje strand waar je van de ene boog naar de andere kan wandelen. Moest je in deze baai op het strand in slaap gevallen zijn en door de vloed verrast dan kan je eb terug afwachten in de uitgehouwen tunnel. Deze tunnel zit net boven de waterlijn.......verder dan de tunnel geraak je evenwel niet, je bent dan verplicht om een paar uurtjes op eb te wachten totdat je terug in Etretat stad kunt geraken. De tunnel is slechts een 20 tal meter lang en de wind die erdoor blaast heeft flink wat kracht. Niks voor opa en oma of mensen met een zwak hart om daar in vast te zitten voor een paar uurtjes .

    Canon 1DmarkIIn + Efs 10-22 usm(12mm) + B+W kaeseman(circ pola).
    Iso 100 , f16 , 1/125sec. Belichtingscompensatie EV -2/3.

    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

    Deze keer geen zonsondergang afgewacht en toch weer een knaller...

    P.S: bedoel je niet je 30D en die 10-22 mm?

    Groeten
    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

    Comment


    • #3
      Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

      Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
      Deze keer geen zonsondergang afgewacht en toch weer een knaller...

      P.S: bedoel je niet je 30D en die 10-22 mm?

      Groeten
      Dag
      Ik had wat graag de zonsondergang ook daar gefotografeerd, ......maar door de vloed wou ik niet vast te komen zitten in de tunnel (zie mijn eerste tekst).
      Deze foto is rond 19.00 gemaakt, zonsondergang was rond 21.30. Ik had geen half uur langer moeten wachten of ik was ingesloten door het opkomende water. Mijn vrouw( tevens sherpa) liep elk half uurtje eens door de tunnel naar de andere kant om te zien hoe hoog het water van de andere zijde al stond.

      Ik heb die efs10-22 aangepast zodat hij zonder problemen (met de spiegel) ook op mijn 1D kan gebruikt worden. De 10mm zijde was zowiezo wat aan de softe kant. Op de 1D kan ik hem tot 12mm gebruiken zonder vignettering. Hij geeft op 12mm een overeenkomst met 15mm op 35mm formaat (12x1.25crop=15mm).Ik kan nu nog van 12mm naar 22mm zoomen. Ik had weinig alternatieven om een echte breedhoek op de 1D te plaatsen.....enkel de sigma 12-24. Maar deze kan niet met filters gebruikt worden, en is voor mijn doeleinden dus minder goed geschikt.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

        Heel mooi!!

        Ik ben daar zelf in de paasvakantie geweest en heb me het hoofd gebroken hoe ik die bogen nu eens origineel zou kunnen fotograferen. Zo dus is het antwoord!!
        Maar ik was er wel met 4 kinderen en vrouw en wist niet van het bestaan van die tunnel

        Origineel standpunt, mooi scherp!!


        Luc

        Comment


        • #5
          Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

          Weeral een heel sterke foto en wederom aprecieëer ik de begeleidende uitleg die je er telkens bijplaatst
          Zeker dat verhaal van hoe uw vrouw heen en weer moest gaan kijken om te voorkomen dat jij natte voeten zou halen. Alleen kan ik mij niet goed voorstellen hoe dat nu echt zit met die tunnel. Ik denk toch dat ik ooit zelf eens moet gaan kijken daar
          BD0723BE

          Comment


          • #6
            Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

            Naar het HOF ermee
            Op een gave huid kun je niet scherpstellen
            Simpele albumpjes

            Comment


            • #7
              Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

              Ik vind het een prachtige plaat met een hele mooie lichtval op de stenen en het panorama is natuurlijk ook fantastisch, heel knap .

              Comment


              • #8
                Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

                opnieuw een zeer verdienstelijke opname!

                Comment


                • #9
                  Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

                  Ik wacht al op de volgende foto.... Opnieuw mooi
                  https://www.behance.net/Lynx1966

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

                    Erg mooie
                    mvg,
                    Ludo V.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                      Weeral een heel sterke foto en wederom aprecieëer ik de begeleidende uitleg die je er telkens bijplaatst
                      Zeker dat verhaal van hoe uw vrouw heen en weer moest gaan kijken om te voorkomen dat jij natte voeten zou halen. Alleen kan ik mij niet goed voorstellen hoe dat nu echt zit met die tunnel. Ik denk toch dat ik ooit zelf eens moet gaan kijken daar

                      Je kan daar gerust een paar uren rondlopen zonder in de problemen te raken in deze baai. Enkel wanneer het water terug opkomt is het raadzaam om toch even op te letten. Aan de kant van Etretat stad is de rots wat dieper uitgesleten zodat daar het stijgende water eerst in een kuil loopt.Van de kant van de baai heb je niet deze indruk omdat hier het water hoger moet opkomen om tot aan de voet van de tunnel te raken. Aan de andere zijde staat onder aan de tunnel dan al meer dan een halve meter water. Een halve meter water met golven bovenop van een halve meter en glibberige keien is niet echt ideaal als je droog wil blijven. Op de foto zie je de uitgehouwen tunnel beter.....mijn vrouw zit op de rand(aan de rode pijl). Ik weet niet of ik hier nog een foto mag plaatsen (moderator laat maar iets weten dan haal ik hem wel weer weg).

                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

                        Heerlijk no 1 is mijn fav hier helemaal mijn ding dit soort fotografie grt aj
                        D200 / D70s

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

                          Oorspronkelijk geplaatst door rolling aj Bekijk bericht
                          Heerlijk no 1 is mijn fav hier helemaal mijn ding dit soort fotografie grt aj
                          Dank u
                          De tweede foto is enkel om iets te verduidelijken aan mijn uitleg van hogerop.....
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

                            Zalig plaatse hé , knappe fotografie
                            Ook de morgendstond kan er héééérlijk zijn!!!
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stenen boog (zuidkant Etretat)

                              Weeral een knappe plaat.

                              Comment

                              Working...
                              X