Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Rustige Alt-Hoeselt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het Rustige Alt-Hoeselt

Hallo,
    Dit wegske ligt kortbij waar ik woon en ik passeer er verschillende keren per week als ik met de hond ga wandelen.De bloemetjes en de bloesems kom je er automatisch vanzelf tegen.En af en toe nemen we het fototoestel mee hé.

Greetz

Re: Het Rustige Alt-Hoeselt

Bij die tweede,had je daar die voorste magrietjes scherp gezet,had het prachtig geweest.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Bij die tweede,had je daar die voorste magrietjes scherp gezet,had het prachtig geweest.
      Thx voor je commentaar , maar dit was een beetje de bedoeling eigenlijk.
      Ik had schrik dat de margrietjes anders te fel aanwezig zouden zijn.
      Door ze onscherp te houden dragen ze mee aan het kleurenpallet van de foto
      waar toch meer de nadruk ligt naar de achterliggende bloesems en de lucht.

Maar ik zal er eens eentje maken met de voorgrond scherp.

Greetz

Comment

Inderdaad mooie streek.
        Ik steek regelmatig het veld over vanuit 's-Herenelderen om eens in Alt-Hoeselt te komen wandelen.
        foto 2 getrokken tegenover Fagard?
        Mvg, Bart Vandebeek
        Startende amateurfotograaf: Canon 400D - Canon EFS 18-55mm kitlens - Tamron AF70-300mm.
        http://picasaweb.google.be/bart.vandebeek

Comment

eerste: niet scherp en veel ruis.
          tweede: eens met Macroshopper.
          derde: de beste voor mij.
          vierde: bij alle het kader niet mooi.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartvdb Bekijk bericht
            Inderdaad mooie streek.
            Ik steek regelmatig het veld over vanuit 's-Herenelderen om eens in Alt-Hoeselt te komen wandelen.
            foto 2 getrokken tegenover Fagard?
            Aha , ne gouwgenoot ...
            foto 2 is getrokken op het wegske van Althoeselt naar Werm.
            Maar tegenover Fagard zal je dergelijke foto's zeker ook kunnen maken.

Comment

Bij de derde foto vind ik de kleuren iets te onnatuurlijk gesatureerd.
              Voor de rest volg ik de opmerkingen hierboven.
              De kaders vind ik op zich wel wat hebben, maar niet echt voor dergelijke landschapjes.

Niettemin een sfeervolle reeks van een mooie streeks
              Is this the real life? Is this just fantasy?
              Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat foto 1 en 2 behoorlijk overhellen naar respectievelijk links en rechts. Let bij foto 2 vooral op de stokken tussen de bloesems.
                Bij foto 3 verwacht je met zulk tegenlicht zwarte silhouetten van de bomen, maar hier zijn ze grijs. Je kan de vergelijking maken door naar het kader te kijken.
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                  Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat foto 1 en 2 behoorlijk overhellen naar respectievelijk links en rechts. Let bij foto 2 vooral op de stokken tussen de bloesems.
                  Bij foto 3 verwacht je met zulk tegenlicht zwarte silhouetten van de bomen, maar hier zijn ze grijs. Je kan de vergelijking maken door naar het kader te kijken.
                  Betreffende foto 1 en 2 ; zeg mij eens als het landschap wat je fotografeerd hellend is ,hoe je er een "rechte" foto van kunt maken?

foto 3 : er zijn bloesems aanwezig in die boom , en deze zorgen voor een witachtige , grijze tint erin.De stammen van de bomen zijn inderdaad niet zwart maar deze foto is een hdr waardoor er een beetje de natuurlijke kleur van de stammen in zit , en das niet zwart hé.

Maar toch bedankt voor je reactie anyhow ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                    Betreffende foto 1 en 2 ; zeg mij eens als het landschap wat je fotografeerd hellend is ,hoe je er een "rechte" foto van kunt maken?
                    Een statief met een waterpas kan helpen .
                    Nee serieus, let op dingen die in werkelijkheid ook recht staan. Indien deze niet aanwezig zijn in je beeld zal je het nooit exact kunnen weten, maar in het geval van foto 1 vind ik dat je een graad naar rechts moet draaien (het is een sterk gevoel dat ik bij deze foto heb).
                    En zoals ik al eerder zei, let bij foto 2 op de stokken, het zijn toch die die recht moeten staan hé, of zijn ze scheefgewaaid?
                    Als je een huis bouwt langs een hellende straat staan je muren toch ook niet uit het lood .

foto 3 : er zijn bloesems aanwezig in die boom , en deze zorgen voor een witachtige , grijze tint erin.De stammen van de bomen zijn inderdaad niet zwart maar deze foto is een hdr waardoor er een beetje de natuurlijke kleur van de stammen in zit , en das niet zwart hé.
                    De natuurlijke kleur, beneden grijs en hoger bruin/zwart ?
                    Het zijn niet de bloesems die voor een tint zorgen, maar wel de HDR-bewerking, en die doet het hier duidelijk niet goed (zie ook K@rel's reactie).
                    Indien het niet de bedoeling was een klassieke tegenlicht-opname te maken is het je goed gelukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                      Een statief met een waterpas kan helpen .
                      Nee serieus, let op dingen die in werkelijkheid ook recht staan. Indien deze niet aanwezig zijn in je beeld zal je het nooit exact kunnen weten, maar in het geval van foto 1 vind ik dat je een graad naar rechts moet draaien (het is een sterk gevoel dat ik bij deze foto heb).
                      En zoals ik al eerder zei, let bij foto 2 op de stokken, het zijn toch die die recht moeten staan hé, of zijn ze scheefgewaaid?
                      Als je een huis bouwt langs een hellende straat staan je muren toch ook niet uit het lood .
                      Een huis is geen perenboom hé.De stokken aan de rechterkant staan wel recht , die links niet omdat die zo staan gewoon in't echt.

Betreffende foto 3:
                      De natuurlijke kleur, beneden grijs en hoger bruin/zwart ?
                      Het zijn niet de bloesems die voor een tint zorgen, maar wel de HDR-bewerking, en die doet het hier duidelijk niet goed (zie ook K@rel's reactie).
                      Indien het niet de bedoeling was een klassieke tegenlicht-opname te maken is het je goed gelukt.[/QUOTE]

Wat is voor jouw de natuurlijke kleur van een boomstam?
                      Je hebt verschillende bomen hé , allemaal anders van tint,kleur en structuur.
                      Deze bomen staan wat verder verwijderd op de foto , het is geen macrofoto van enkel die bomen.Dus een boomstam die doorgaans een donkerbruinachtige tot grijze schijn heeft van ver , en als je dichter bij gaat mss zelfs wat groen van mos bvb. , daar ga jij hier even lopen over muggenziften hoe die er op een foto moet uitzien.
                      Bij deze foto gaat het over het totaalbeeld van de ondergaande zon tussen de takken van " de bomen " aan een rustig wegje op een zachte lenteavond.

Comment

Wat is voor jouw de natuurlijke kleur van een boomstam?
                        Je hebt verschillende bomen hé , allemaal anders van tint,kleur en structuur.
                        Deze bomen staan wat verder verwijderd op de foto , het is geen macrofoto van enkel die bomen.Dus een boomstam die doorgaans een donkerbruinachtige tot grijze schijn heeft van ver , en als je dichter bij gaat mss zelfs wat groen van mos bvb. , daar ga jij hier even lopen over muggenziften hoe die er op een foto moet uitzien.
                        Bij deze foto gaat het over het totaalbeeld van de ondergaande zon tussen de takken van " de bomen " aan een rustig wegje op een zachte lenteavond.
                        Oei oei, muggenziften? Ik zal het NOOIT meer doen.

Comment

Working...
                        X