Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
blaas eens
Collapse
X
-
-
Re: blaas eens
De eerste is echt knap. Mooi opgemerkt en schitterend van kleuren. Had je er de bovenkant helemaal opgehad dan was hij helemaal af (en voor mij HOF-waardig).
Bij de tweede heb je een beetje te weinig doortekening in de kern van de bloem.
Ps.: de titel is ook knap gekozen hoor.SITE: http://www.xraypictures.be
FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtNr 1 met STIP
Ruis : Komt door een slechte Jpeg compressie.
In eerste stap ga je van een RAW meestal na bewerking (afwerking) naar een JPEG.
De meeste zullen dat doen met PS of bijv. Nikon view (capture).
Deze programma's zijn in staat een zeer goede Jpeg af te leveren met relatief weinig verlies (zichtbaar althans).
Probleem is dat je in bdsizer diezelfde Jpeg (waar dus al een hoop informatie is uitgehaald bij de eerste compressie) nog eens gaat comprimeren in een zeer lage kwaliteit (200 kb of minder), dan gaat er nog eens een hele hoop informatie wegvallen om tot dat piepkleine formaatje te komen.
Nu is dat dus niet enkel zo bij donkere foto's... Het is bij alle foto's het geval.
Het zal alleen enkel meer opvallen in donkere partijen en stukken met veel contrast. De ene keer gaat ge dus meer ruis of zelfs artifacts zien dan een andere keer... Niks aan te doen...
Ik zou bijna zeggen : uiteraard de eerste. Is idd een specialleke
Comment
-
-
Een mooi duo hoor, vooral nr 1 is een specialleke...zeer vernieuwend
Comment
-
-
Amai die zijn knap Heb lang getwijfeld tussen 1 en 2...en ik weet het nog niet!Groetjes,Anita
Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!
Comment
-
Mooie foto's, waarbij m'n voorkeur uitgaat naar foto 1. Bij foto 2 vind ik de achtergrond aan de linkerkant wat storend worden als ik wat langer er naar kijk.Canon 1D MKIII | Canon 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 F4/L IS USM | Canon EF 70-200 F4/L IS USM | Sigma 70mm macrolens | Lowepro Computrekker
Comment
-
Comment
-
Comment