Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
@ Fotootje: Het Hallerbos ligt in Halle en de beste manier om er te geraken is volgens mij de Vlasmarktdreef. Deze dreef leidt naar de Achtdreef (knooppunt van waaruit 8 (??) dreven vertrekken) Daar kan je de auto parkeren.
Eigenlijk is het het beste om door de week eens te gaan, want in het weekend wil iedereen het Hallerbos bezoeken. Die bloemekes zijn nu eenmaal redelijk bekend
Ik ben van in de buurt en ik kan bevestigen dat er dit jaar bijzonder veel open staan! Het loont dus extra de moeite!
Over de foto's. Heel mooi in beeld gebracht!! Ik heb altijd last met landschapsfoto's van die bloemekes, maar jij duidelijk niet. Wat ik wel heb is dat je precies wat scherpte mist, maar ik weet dat als je een beetje opscherpt die bloemen meteen zorgen voor een overscherpt effect... Moeilijk, maar heel mooi gedaan!!
Groeten,
Andries
edit: Als je de boshyacinthen wil bezoeken, wacht niet te lang want ze staan momenteel op hun top.
Last edited by Dreekes; 19 april 2007, 18:34.
Reden: wat extra info
Zelf was de eerste eigenlijk mijn favoriet wegens het glooiende landschap. Ik begrijp wel waarom de meeste onder jullie de 2de als favoriet bestempelen. De laatste opname is dan weer de 'verplichte' derde waar ik toch ietwat iets anders wou doen, door de bloemenpracht heel laag in beeld te plaatsen en zo een toch een derde blik op het decor naar voor brengen. Zo zie je maar dat er altijd wel mensen die er toch nog een andere mening op na houden! Maar goed ook
@dreekes: tja, die onscherpte hé... die foto's bevatten enorm veel details hé, en om ze hier op bd te tonen blijf ik liever om en bij de 200kb hoewel tot 400kb toegestaan is.
Vroeger ging ik quasi nooit hoger dan 150kb. Met als gevolg dat de opnames niet altijd even vlijmscherp ogen. Uiteraard heb ik het liever zo dan overal die trapjes te zien. Gezien de grote hoeveelheid dataverkeer die de vele fotokijkers hier genereren moet ik ergens wel een gulden middenweg zien te vinden.
Last edited by yowan-kenobi; 20 april 2007, 13:50.
@ Fotootje: Het Hallerbos ligt in Halle en de beste manier om er te geraken is volgens mij de Vlasmarktdreef. Deze dreef leidt naar de Achtdreef (knooppunt van waaruit 8 (??) dreven vertrekken) Daar kan je de auto parkeren.
Dank je wel! 'k Zal m'n gps programmeren op de Achtdreef in Halle en dan zal ik er wel geraken zeker. 'k Ben van plan morgen te gaan, maar dan wel 's ochtends vroeg. Door de week is geen optie, want dan moet ik werken. Bovendien lijkt 't me op de wegen dan juist veel drukker om helemaal voorbij Brussel te moeten gaan.
zondag gaan wij ook met de foto-club, hopelijk zijn de bloemen dan nog mooi !
de tweede is mijn favoriet omdat het weggetje je zo mooi de foto inleidt
goed gedaan !
mvg,jacky
'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
Grtjs, Jacky
http://markwijnants.zenfolio.com/
Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'
Comment