Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wat een reacties allemaal Ik raak er verlegen van
Mijn dank
@mutse en birdseye:
Ik heb de zogenaamde Dragan bewerking als uitgangspositie genomen, en daar wat op gevarriëerd. Kort en bondig gezegd zijn de volgende handelingen verricht:
- backgound layer kopiëren en blending op multiply
- zwartwit laagje eroverheen
- nogmaals background layer kopiëren, boven de zwartwit laag plaatsen en blending op softlight
- curves laagje eroverheen
- hier en daar spelen met de opacity
- nieuw laagje zwartwit en opacity naar wens gezet
- alle lagen dupliceren en samenvoegen tot een enkele laag bovenop (noem deze 'orton-layer')
- deze nieuwe laag nogmaals dupliceren, blending op luminiscentie en 50% opacity (noem deze 'USM-layer' - zet deze onder de 'orton-layer'))
- gaussian blur over orton-layer (ongeveer 20 of 30px), blending op screen en 70% opacity
- USM over de USM-layer en opacity aanpassing tot de juiste dosering USM
- vignetering toevoegen
Maar uiteraard moet je eerste een geschikte foto hebben. Deze sprak me zo aan dat ik de boom er wel MOEST zetten. Het was zwaar bewolkt, deze dag, dus het enige licht dat ik had was wat er door het bladerendek heen kwam.
Ik verder niet met kleuraanpassingen of dodge en burn tools gespeeld.
Kabouters en elfjes zie ik dit sprookjesbos niet echt op hun plaats.....is meer iets voor trollen en aardmannetjes
Speciale sfeer heb je hier gemaakt.
Bedankt ook voor de uitleg " hoe" je dit gedaan hebt.
Comment