Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-BruinBekijk bericht
Mooie foto's Joop. Prachtige conversie naar semi B/W. Kun je misschien iets vertellen over hoe je deze omzetting hebt gedaan?
Belangrijkste is het maken van de foto. Hier heb ik een GND 8 Soft filter gebruikt om de lucht lekker donker te krijgen.
In lightroom heb ik de eerste instellingen gedaan, contrast, etc.
Daarna heb ik selectief het Orthon effect (genoemd naar de bedenker) toegepast. In plaats hier een heel verhaal te houden heb ik het effect in een Photoshop Actions gezet. Deze is te downloaden van mijn site: http://www.joopsnijder.com/photoshopfx
Daarna met een Hue/Saturation laag de colorize aangevinkt en een kleur uitgekozen.
ps: ook ff website bekeken heel mooi! Als klein puntje ev ter verbetering had ik graag een voorbeeld foto gezien bij de verschillende downloads zodat je weet wat je krijgt. (voorlopig download ik ze zelf niet uit schrik iets verkeerd te doen)
Comment