Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Deze ochtend een tour met de hond gemaakt, eerst over het strand, daarna door de vismijn. Hier een beeld dat ik op mijn weg tegenkwam:
Seasens, met de (scheve) vuurtoren op de achtergrond...
Ik ga voor het origineel; het feit dat de toren scheef staat heeft niet enkel te maken lensvervorming maar ook met wat men in realiteit ziet. Je zal ik werkelijkheid de toren nooit helemaal recht zien. De gecorrigeerde "rechte" versie vind ik zeer onnatuurlijk. Dat ongemakkelijke gevoel heb ik trouwens ook vaak bij geforceerde overcorrecties met tilt-shift lenzen (of software).
Overigens, om op de initiële vraag te antwoorden; ik vind hem inderdaad wel iets hebben.
wel grappig, maar erg veel voor een 18mm hoor.
grt,bouk.
Mijn kitlens Maar de vuurtoren is dan ook zo'n slordige 60m hoog en ik stond er echt vlak bij. Ik vond deze foto ook grappig genoeg om met jullie te delen, het rechtgezette exemplaar van de foto vond ik teveel misvormd
Comment