Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR panorama "Het Vinne"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDR panorama "Het Vinne"

Nog een foto van de zomer.
    Panorama van 5 verticale foto's met 3 verschillende belichtingen( 15 foto's in totaal).
    Canon 30D + efs10-22 .

Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Re: HDR panorama "Het Vinne"

Wow !! Ik ga bij beter weer mijn panorama's maar weer eens oefenen.

Als ik vragen mag, met welke HDR software is dit gedaan?
    Johan

D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

Comment

Enig mooi
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Zo prachtig!!!!
        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Idd! Prachtig!

Alleen zou ik niet graag geduwd worden op dat wandelpad.

Grtz
          Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jnobel Bekijk bericht
            Wow !! Ik ga bij beter weer mijn panorama's maar weer eens oefenen.

Als ik vragen mag, met welke HDR software is dit gedaan?
            Met photomatix pro 2.4 is de tone mapping gedaan.
            De foto's zijn met PTgui software aan elkaar gezet.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Dank voor de informatie !.

PTgui gebruik ik zelf nu ook, na omzwervingen via PanoramaFactory en anderen..
              Voor pano's lijkt me HDR erg nuttig, gezien de hoge contrasten die je bijna automatisch krijgt. Dat was bijna altijd het probleem bij mijn panorama's

Ik ga dat eens combineren met HDR (wel een hoop shots extra !)
              Last edited by jnobel; 21 maart 2007, 21:26. Reden: type foutje...
              Johan

D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Nog een foto van de zomer.
                Panorama van 5 verticale foto's met 3 verschillende belichtingen( 15 foto's in totaal).
                Bedoel je hiermee dat je uw kamera 90° draait en dan in feite de onderkant van de ene op de bovenkant van de andere plakt enz ...?
                BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                  Bedoel je hiermee dat je uw kamera 90° draait en dan in feite de onderkant van de ene op de bovenkant van de andere plakt enz ...?
                  Ja.......zo heb je veel meer hoogte. Je moet wel meer foto's aan elkaar plakken als je een 360° panorama wil maken. De uiteindelijke foto is dus al wat groter(pixels) dan wanneer je hem horizontaal zou gemaakt hebben. Op deze manier kan je enorm grote afdrukken laten maken van panoramafoto's.

Hier mijn oude 20D op de panoramakop:

Comment

als ik me niet vergis heeft jouw foto in het magazine 'zoom' gestaan als voorbeeld voor HDR, klopt dat?

toen ik de foto zag in zoom, en nu ook, vind ik het een ongelooflijk mooie foto, fantastische kleuren en scherpte
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Hele mooie.
                      I put the sexy in dyslexia

Comment

Schitterende plaat Het Vinne in al zijn glorie prachtig weergegeven
                        Groetjes,Anita
                        Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
                        tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          als ik me niet vergis heeft jouw foto in het magazine 'zoom' gestaan als voorbeeld voor HDR, klopt dat?

toen ik de foto zag in zoom, en nu ook, vind ik het een ongelooflijk mooie foto, fantastische kleuren en scherpte
                          Bedankt.
                          Toen hij in Zoom stond had ik het panorama uit 7( x3 belichtingen ) foto's samengesteld. Maar hier op BD is de maximale toegelaten afmeting 900 pix breed. Breed genoeg voor een gewone foto maar eerder wat te klein voor een panorama.Deze foto is een uitsnede van de originele.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Bedankt.
                            Toen hij in Zoom stond had ik het panorama uit 7( x3 belichtingen ) foto's samengesteld. Maar hier op BD is de maximale toegelaten afmeting 900 pix breed. Breed genoeg voor een gewone foto maar eerder wat te klein voor een panorama.Deze foto is een uitsnede van de originele.
                            En is die originele foto nog ergens te bewonderen?Ben er nu wel zeer benieuwd naar!Ik heb hier enkele zoom nr's liggen maar deze staat er net niet in
                            Groetjes,Anita
                            Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
                            tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anita HSt-T Bekijk bericht
                              En is die originele foto nog ergens te bewonderen?Ben er nu wel zeer benieuwd naar!Ik heb hier enkele zoom nr's liggen maar deze staat er net niet in
                              De originele foto zit in het Zoom tijdschrift 06 van 2006.
                              Ik heb u inmiddels een prive bericht gestuurd met de originele foto.

Comment

Working...
                              X