Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De 6 opnamen zijn samengevoegd in Photoshop CS2 tot deze indirect 3 minuten lange belichtingstijd van...
Ik begrijp niet echt hoe je dit gedaan hebt, maar het resultaat mag er inderdaad zijn...
Bijzonder frappant beeld door de prachtige en zachte dégradé van grijsbruin naar zwart, de schitterende voorgrond (mooi ver(be)licht!!!) en vooral de plaatsing binnen het kader. De kleinheid van de wereldse dingen tegenover een onmetelijk heelal. Knap hoor
Het enige minputje (geef je trouwens zelf al aan), is dat deze belichting blijkbaar nog te lang is om de sterren scherp (onbewogen?) weer te geven... Ik kijk dan ook nieuwsgierig uit naar je volgende poging
Knap werk hoor azhrarn !!!
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ik vind dit best geslaagd hoor ! Nog heelwat 'hemelinfo' beschikbaar, zeker als je bedenkt hoeveel lichtvervuiling hier aanwezig was via straatverlichting.
Knap.
Mvg, Quattra
Daar verbaasde ik me ook al over. Meestal wil die lichtvervuiling nogal wat licht... uh, roet in het eten gooien. Misschien was het uitzonderlijk helder...
Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattynBekijk bericht
Ik vind hem juist mooi zo met die verlichting onder van dat dorp. De sterren komen er nog goed uit.
Met welke laagmodus werk je dan om de vershillende beelden van 30 sec te mengen?
Ik wilde met "multiply" werken, maar merkte dat "screen" een beter resultaat gaf.
O en vroeger maakte ik ook 30 sec beeldjes op 3200ASA zw/film met 28mm objectief. Was nét ok van belichtingstijd.
30sec bij 3200ASA? dat is 3 stops meer dan ik gebruikt heb, dat komt overeen met ongeveer 120 seconden belichting bij 400ASA ((uitgaande van een dezelfde diafragma)
Voordeel is tegenwoordig dat stacken van digitale afbeeldingen en filtering van ruis.
Ik denk dat we nu meer voor elkaar kunnen krijgen dan in die tijd...
Mijn dank voor de reacties. Ik ben in ieder geval blij met het resultaat, dat ver boven verwachting is geworden.
Deze had ik blijkbaar gemist. En toch blij dat er een andere thread hiernaar verwees.
Zeeeeeer verdienstelijk. En denk dat ik ook wel eens een poging wil ondernemen.
Ik zou trouwens ook nooit overwegen om enkele sterren weg te klonen.
Prachtig zoals deze nu is
Comment